Možná jste při správě vašich kampaní již zaregistrovali novinku na úrovni reklamních sestav, a sice optimalizaci na hodnotu (neboli ROAS – Return on Ad Spend). Jak už z názvu vyplývá, tato možnost slibuje doručení vašich reklam lidem, kteří pravděpodobně nakoupí v takové hodnotě, abyste dosáhli co největší návratnosti investice do reklamy. V Business Factory jsme nemohli jinak, než tuto novinku otestovat. Jakých výsledků jsme dosáhli v porovnání s jiným typem optimalizace?
Optimalizaci na hodnotu jsme se rozhodli vyzkoušet u klienta s mobilní aplikací, kde je cílem právě co největší hodnota opakovaných nákupů v aplikaci a tedy i návratnost investice do reklamy. Nejdříve jsme si vytipovali sestavy, které již měly dostatek dat o nákupech, a u nich jsme změnili bidování z oCPM (tj. optimalizace na nákupy v aplikaci, platba za imprese, automatický bid) na optimalizaci na hodnotu.
Pokud ve správci reklam vyberete tuto možnost, vše ostatní se nastaví automaticky a nelze nijak ovlivnit. Platíte za zobrazení. Jediné, co můžete zvolit, je konverzní okno (1 nebo 7 dní).
Jak se změna projevila na výsledcích?
Ve většině případů došlo k zlepšení ROI, v průměru byl tento ukazatel 2,5x větší. Jen u dvou sestav jsme zaznamenali pokles návratnosti, avšak ne nijak dramatický. Abychom však testování očistili od jiných potenciálních vlivů, rozhodli jsme se provést split test.
Vytvořili jsme tedy zbrusu nové identické sestavy s širším zacílením, které se lišily jen ve způsobu optimalizace. V prvním případě jsme použili optimalizaci na App Installs / Impressions, kterou zpravidla u nových sestav nastavujeme, a ve druhém zmíněnou Value / Impressions. Výsledky v obou případech (iOS i Android) hrály ve prospěch optimalizace na hodnotu.
U iOS získala optimalizace na hodnotu dokonce o 1,5x lepší ROI, v případě Androidu bylo vítězství těsnější – zhruba o pětinu. Celkově nás výsledky testu příjemně překvapily. Optimalizaci na hodnotu určitě ještě vyzkoušíme i v případě e-shopů.
A co vy? Zkoušeli jste tuto novinku? Jakých výsledků jste dosáhli? Nebojte se pochlubit do komentářů.