Facebook sníží dosah příspěvkům podněcujícím zájem

21. 12. 2017Novinky

Uživatelé tvrdí, že je na Facebooku obtěžují příspěvky, které je vyzývají k lajkování, sdílení, komentování a dalším akcím. Tyto taktické „návnady“ zvyšující engagement však nejsou autentické, pouze využívají algoritmus News Feedu pro získání většího dosahu. A protože Facebook klade primárně důraz na uživatelský komfort, začne tomuto typu příspěvků zhoršovat zobrazení.

Facebook chce podpořit autentičtější engagement. Kvůli tomu zanalyzovat a roztřídil stovky tisíc příspěvků uživatelů i stránek a vytvořil model strojového učení, který dokáže rozpoznat různé typy těchto „návnad“. Příspěvky, které tyto formy podněcování obsahují, pak v News Feedu zobrazí méně.

Implementaci přísnějších pravidel pro stránky, které systematicky a opakovaně používají tyto praktiky, aby uměle získaly dosah v News Feedu, chce Facebook zahájit v následujících několika týdnech. Pokud mezi takové stránky nepatříte, budete mít jen dostatek času si zkontrolovat, zda  „návnadu“ nepoužíváte neúmyslně.

Facebook chce zamezit šíření obsahu, který je spamový, senzační nebo zavádějící. Proto se omezení bude týkat také clickbaitových nadpisů a odkazů na weby s pokulhávající kvalitou. Příspěvků, které žádají o pomoc, radu nebo doporučení, týkající se například nezvěstných dětí nebo tipů na cestování, se omezení nijak nedotknou.

Facebook proti těmto negativním praktikám bojuje již delší dobu, ale z našich zkušeností vyplývá, že pokud je příspěvek zpracovaný dobře, Facebook ho nijak neomezuje. Spíše naopak. Záleží také na tom, jak dlouho bude Facebooku trvat, než tato omezení aplikuje i v České republice.

Více informací o této problematice se dozvíte v nápovědě Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře