Novinky ve videích: Reklamy ve Watch a spotech delších než 3 minuty

17. 1. 2018Novinky

Facebook nedávno odhalil několik novinek týkajících se videí. Těšit se můžete na vylepšenou distribuci videí, nové metriky pro vložené reklamy či rozšířené možnosti pre-roll reklam.

V první řadě Facebook aktualizuje ranking News Feedu pro lepší distribuci videí, která lidé aktivně vyhledávají či chtějí vidět. To se například týká videí zveřejněných na stránkách, která zaznamenávají častou a opakující se sledovanost (díly seriálů, videa na pokračování, spoty oblíbených značek a podobně).

Tento update také zjednoduší práci tvůrcům videí s oslovováním stávající divácké komunity. Pokud je například stránka vaší show prolinkovaná s Facebook Page, Facebook umožní distribuovat epizody přímo všem uživatelům, kteří vás sledují. Také Discover tab v platformě Watch bude prioritizovat videa, ke kterým se lidé vracejí.

Facebook rovněž aktualizuje nástroje, které pomáhají tvůrcům monetizovat jejich videa:

Brandový obsah ve videích

O úspěchu brandových reklam jste si mohli přečíst nedávno. Spolupráce s influencery se firmám vyplácí a její výsledek je zajímavý i pro uživatele, o které jde Facebooku především. Zajímavostí je, že loni se 4x zvýšil počet stránek, které využívají brandový obsah každý měsíc. Proto se Facebook rozhodl, že tento typ obsahu umožní kládat do všech dostupných typů videí.

Vložené reklamy

Když reklama přeruší sledování videa, je to poněkud otravné. Diváci proto preferují, když jim reklama přináší přidanou hodnotu. Když se reklamní obsah týká něčeho, do čeho investují, co vyhledávají, nebo pochází od firem, které je zajímají. A ukázalo se navíc, že taková reklama je snesitelnější u delších videí, která mají příběh.

V lednu proto Facebook začíná vložené reklamy (Ad Breaks) rozšiřovat i na seriály, videa a epizody, které jsou alespoň 3 minuty dlouhé, přičemž reklama se spustí nejdříve za minutu od začátku. Původně se zařazení reklam testovalo na videích dlouhých nejméně 90 vteřin a první reklama se spustila během 20 vteřin. Průzkum mezi uživateli však ukázal, že delší videa jsou pro reklamní spoty lepší a také reklamu spuštěnou po delší době přijímají uživatelé pozitivněji.

Pro tento typ reklam připravuje Facebook i speciální metriky. Podrobné přehledy umožní tvůrcům zjistit jejich výkon. Statistiky budou oddělené od metrik pro běžná videa. K tomu Facebook přidává další dvě novinky – imprese pro vložené reklamy na úrovni videí a CPM pro vložené reklamy na úrovni videí.

Nakonec Facebook oznámil, že testování tohoto nástroje přesouvá z profilů na stránky s více než 50 tisíci sledujícími.

Pre-roll reklamy ve Watch

V tomto roce začne Facebook testovat také pre-roll reklamy v místech, na nichž lidé aktivně vyhledávají video obsah. Sem patří například platforma Watch. Zatímco v News Feedu nefunguje pre-roll reklama tak, jak by mohla, sociální síť předpokládá, že ve Watch bude její úspěšnost o něco lepší.

Watch je totiž místem, které lidé navštěvují a kam se i vrací s cílem sledovat videa. Facebook začne s 6vteřinovými reklamami, které se budou zobrazovat před samotným spotem. Cílem je zjistit, co pro různé typy videí napříč spektrem publika funguje nejlépe.

Podrobnosti o novinkách a změnách najdete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře