Facebook upřednostní příspěvky důvěryhodných zdrojů

24. 1. 2018Novinky

Facebookového News Feedu se nedávno dotkla významná změna algoritmu, která řadí příspěvky rodiny a přátel nad komerční obsah. Pokud jste si mysleli, že tím úpravy zdi končí, mýlili jste se. Protože jsou stále prioritou Facebooku jeho uživatelé, rozhodl se dát větší prostor kvalitním příspěvkům médií, které mají přidanou hodnotu.

Už od loňska se Facebook snaží minimalizovat množství nepravdivých zpráv, spamů a takzvaných clickbaitů, které poškozují uživatelský zážitek na sociální síti. Letos plánuje v tomto trendu pokračovat a mimo to bude prioritizovat mediální obsah, který:

  • pochází od vydavatelů a médií, která jsou komunitou považována za důvěryhodná
  • má informativní přidanou hodnotu
  • je relevantní pro lokální uživatele

Ověřené zdroje

Zanedlouho začne Facebook testovat první oblast – zprávy z médií, které lidé hodnotí jako důvěryhodné zdroje. Na základě průzkumu mezi uživateli získá každé médium ohodnocení, podle kterého se zařadí na určitou pozici v News Feedu.

Informativní obsah

Facebook si dlouhé roky zakládá na dodržování určitých zásad. Jednou z nich je, že příspěvky zobrazující se na zdi mají informativní charakter a dají uživateli něco nového. S jejich hledáním a hodnocením začala sociální síť již v roce 2016, nyní se jim chce věnovat důsledněji.

Lokální zprávy

Při sledování Facebooku vás patrně nezajímá, co nového se stalo na druhém konci světa. Chcete číst zprávy, které se týkají místa, kde žijete. Od začátku roku proto Facebook vyvíjí nástroje, jak zjednodušit přístup k lokálnímu dění a přinést uživatelům co nejrelevantnější informace.

Důsledky

Ačkoliv tyto změny poměrně značně zamíchají strukturou News Feedu, uživatelé budou mít stále možnost se samostatně rozhodnout, které příspěvky chtějí vidět v News Feedu jako první. Funkcionalita See First nezmizí.

A co to znamená pro vydavatele? Facebook plánuje pracovat na výše zmíněném po celý letošní rok. Pokud váš magazín nebo médium ohodnotí uživatelé kladně, je pravděpodobné, že se vám kvůli změnám zvýší doručování příspěvků. A naopak, pakliže získáte nižší skóre, můžete zaznamenat pokles.

Začíná se jako obvykle v USA, Facebook však plánuje rozšířit tyto aktualizace do celého světa. Podrobnosti najdete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře