Facebook nedávno umožnil doručovat reklamy na Messengeru všem lidem na světě. Nyní se rozhodl podpořit další cíle kampaní. Kromě toho připravil novou stránku, která vám pomůže získat z Messengeru co nejvíce.
Automatický placement
Při vytváření reklam najdete funkci automatického umístění. Díky němu můžete optimalizovat doručení vašich reklam do těch nejlepších placementů a přinést tak efektivnější výsledky kampaní. Pakliže necháte tuto funkci nastavenou, Facebook vaše reklamy doručí i do Messengeru. Nastavit placement však můžete i manuálně, a to pod možností „Upravit umístění“. To se například hodí, pokud chce reklamy doručovat pouze v Messengeru a jiná umístění vás nezajímají nebo si chcete každý placement optimalizovat zvlášť.
Messenger dnes využívá přes 1,3 miliardy uživatelů měsíčně a postupně se stává platformou, kde firmy budují vztahy s novými i stávajícími zákazníky. K tomu přispívají i reklamy, které na Messengeru běží od loňska. Pokud uživatel na reklamu klikne, zavede ho na webové stránky, do mobilní aplikace nebo konverzace s firmou na Messengeru.
Že Messenger ads přinášejí výborné výsledky, ukázaly už počáteční testy. Na konci loňského roku navíc Facebook zjistil, že kampaně zaměřené na website traffic, které jsou zkombinované s Messengerem, zvyšují dosah a návštěvnost více než kampaně spuštěné pouze na Facebooku. Ve srovnání s těmito kampaněmi se u reklam, které optimalizují placement a zahrnují Facebook i Messenger, zvýšil o 9 % dosah a o 8 % se snížily průměrné náklady (cost per reach).
Nová marketingová stránka
Facebook také začátkem měsíce spustil novou centralizovanou webovou stránku, kterou věnuje marketérům, firmám i vývojářům, kteří chtějí získat z Messengeru co nejvíce. Web shromažďuje všechny zdroje, které vytvořil Facebook a které vám pomohou dosáhnout vašich marketingových cílů prostřednictvím Messengeru.
Stránku bude Facebook průběžně aktualizovat. Dozvíte se o nejnovějších nástrojích a funkcionalitách, seznámíte se s příklady z praxe, najdete tu návody na úspěšné reklamy a organické konverzace. Pro developery bude užitečná zase sekce zahrnující vzdělávací materiály, jak vytvořit funkční chatboty, implementovat různé prvky a podobně.