Facebook odstraní některé reklamní metriky

27. 2. 2018Novinky

V létě čeká metriky v Ads Manageru „čistka“. Facebook se rozhodl přehledy zjednodušit a odstraní až 20 metrik, které považuje za neužitečné. Další metriky zase dostanou speciální nálepky.

Facebook ohlásil, že v červenci stáhne 20 reklamních metrik, které marketéři vyhodnotili jako nadbytečné, nemoderní, neužitečné nebo se nepoužívají tak často. Červenou kartu získala například Částka, kterou jste dnes vynaložili, Kliknutí na tlačítko, Zmínky o stránce nebo Hodnota konverze akcí v mobilní aplikaci. Kompletní seznam těchto metrik najdete zde.

Několik dalších metrik začne Facebook označovat jako „odhadované“ nebo „ve vývoji“. Tyto labely se objeví v tipech v rámci tabulky s reporty.

Odhadované

Facebook definuje „odhadované“ metriky jako ty, které považuje za určitý vzorek nebo model a mohou být vodítkem pro výsledky, které je složité vyčíslit. Typicky se jedná o dosah (reach), což je odhad počtu lidí, kteří alespoň jednou viděli reklamu.

Aby Facebook mohl určit přesný dosah, potřebuje zanalyzovat počet lidí, kteří reklamu viděli několikrát, deduplikovat jej a pak vypočítat celkový počet unikátních uživatelů v reálném čase. A aby toto proběhlo co nejrychleji, bude Facebook sbírat data a označovat je jako „odhadovaná“. To se hodí například u reklam běžících v televizi a na jiných digitálních platformách.

Ve vývoji

Metriky označené jako „ve vývoji“ se buď testují, anebo jsou nově zavedené. Příklad: Odhadovaná metrika Ad Recall Lift je metrika, kterou značky používají k tomu, aby pochopily rozdíly mezi lidmi, který si dokáží vybavit brand poté, co viděli reklamu, v porovnání s těmi, kdo reklamu neviděli. Tento druh automatizovaného měření je stále nový a vyžaduje polling i strojové učení.

Podrobnosti najdete i na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře