Facebook vydal zprávu o tom, jak si vedl během druhého čtvrtletí letošního roku. Jeho růst se sice oproti prvnímu kvartálu lehce zpomalil, ale stále vykazuje vyšší hodnoty, a to jak v počtu aktivních uživatelů, tak v příjmech z reklamy i v čistém příjmu.
K pomalejšímu růstu Facebooku přispěla problematika zabezpečení soukromí, šíření falešných zpráv a GDPR. Podle sociální sítě je její podnikání ale stále v růstu. Facebook chce nadále investovat do rozvoje, aby byli uživatelé v bezpečí a mohli jednodušeji komunikovat s ostatními.
https://www.facebook.com/zuck/posts/10105127808736981
A jak vypadají konkrétní statistiky za Q2 2018?
- Počet aktivních uživatelů za den DAUs se zvýšil o 22 miliónů oproti prvnímu čtvrtletí a dosáhl 1,47 miliardy uživatelů.
- Měsíční počet uživatelů MAUs dosáhl 2,23 miliardy, vzrostl o 38 miliónů a jedná se o 11 % nárůst v mezidobí.
- Příjmy z reklamy za druhý kvartál 2018 dosáhly 13 miliard dolarů, což je o 42 % více oproti stejnému období v roce 2017.
- Příjmy z mobilní reklamy představovaly přibližně 91 % z celkových příjmů z reklamy. Jedná se o nárůst zhruba 87 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2017.
- Facebooku se zvýšil v druhém kvartálu i počet zaměstnanců na 30 275 osob, což představuje meziroční nárůst o 47 %.
- Kapitálové výdaje za Q2 2018 činily 3,46 miliardy USD.
- Čistý příjem se zvýšil o 31 % a dosáhl 5,106 miliardy dolarů.
Pokud vás zajímá více informací, podívejte se na kompletní report statistik.