Instagram pracuje na novém nastavení soukromí, které umožní sdílení historie polohy uživatele s Facebookem. Tento nástroj je užitečný i pro marketéry. Facebook totiž bude moci nabízet uživatelům relevantnější obsah a lépe cílit reklamy.
Nová funkce bude k dispozici v „Nastavení soukromí“ pod volbou „Nastavení polohy‘“ a měla by fungovat pro Instagram i Messenger. Uživatel se bude moci rozhodnout, jestli bude chtít tyto údaje s Facebookem sdílet. Pokud by funkci vypnul, nebude Facebook dostávat žádné informace o jeho poloze.
Nástroj nabízí i přehled uložené historie polohy, která je neveřejná. Viděl by ji jen uživatel a mohl by ji kdykoliv vymazat.
Přesné GPS souřadnice, které Instagram shromáždí, by Facebooku pomohly získat více údajů pro lepší cílení obsahu a reklamy. Na podobném modelu funguje propojení historie mezi Google Maps, mobilními telefony Android a Foursquare.
Facebook termín spuštění funkce zatím neupřesnil.