Facebook připravuje aktualizace týkající se tagů brandového obsahu a rozšiřuje Brand Collabs Manager do dalších zemí. Nové úpravy mají přinést více transparentnosti do spolupráce mezi značkami a influencery. Další změny budou pokračovat i v roce 2019. Facebook je právě testuje.
Tag u placeného partnerství se bude nově zobrazovat jako „Paid Partnership“. Původně bylo označení spolupráce pojmenováno jen jako „Paid“, tento název byl ale zavádějící a málo zřetelný. Nyní uživatel uvidí na první pohled, pokud se bude jednat o placené partnerství.
Dalším vylepšením je nová informační značka, kterou naleznete v pravém horním rohu obrázku. Bude odkazovat na doplňující data o značce a tvůrci příspěvku (influencerovi) včetně linku na jejich profily a informací o podobě spolupráce.
Novinky, které Facebook testuje a hodlá spustit v příštím roce, by měly umožnit stránkám označovat další stránky. Sociální síť plánuje zavést i nový typ štítku, který upozorní na placené spolupráce.
V současné době je možné označit další profily pomocí @jménostránky v textu příspěvku, ale nové nástroje mají být mnohem propracovanější a efektivnější. Tagy budu odkazovat na spolupráci založenou nejen na bázi finančních vztahů, ale i těch nefinančních.
Například hudebník by mohl označit spolupracovníky na skladbě, tvůrce videa zase celý tým podílející se na vzniku videa, sportovní tým by mohl ve svém příspěvku odkazovat na profesionální sportovce. To by podle Facebooku mělo podpořit sdílení příspěvků a větší angažovanost uživatelů.
Poslední aktualizace se týká Brand Collabs Manageru, který pomáhá firmám najít vhodné influencery. Doposud byla služba k dispozici jen v USA, teď ji ale Facebook rozšířil i do dalších zemí, konkrétně do Německa, Mexika, Velké Británie, Thajska a Indie. Kdy bude služba zavedená do České republiky, není zatím zřejmé.