Během několika měsíců se ve Facebook Analytics dočkáme dvou významných novinek. Sociální síť plánuje zavést do reportů pokročilé analytiky pro facebookové stránky a zařadit sem i statistické přehledy pro instagramové účty.
Analytiky pro Instagram
Analytické přehledy instagramových účtů, které nově najdete ve Facebook Analytics, zobrazí komplexnější údaje, než jaké jsou aktuálně dostupné v Instagram Insights. K dispozici bude například:
- hlubší úroveň metrik engagementu, včetně metrik míry retence nebo metrik, které ukazují, jakou hodnotu má pro vás uživatel, který interaguje s vaším instagramovým účtem
- schopnost vytvářet segmenty zaujatého publika a sledovat překrytí mezi uživateli, kteří si stáhli vaši aplikaci, navštívili webové stránky nebo interagovali s vaší facebookovou stránkou
Pokročilé analytiky pro Facebook stránky
Nové analytiky přesáhnou úroveň stávajících a poskytnou vám širší přehled o vlivu vaší stránky. Zahrnou totiž hodnotnější „eventy“ (tedy akce, které lidé na vaší stránce provedou) včetně metrik zobrazení příspěvků, počtu nových/odhlášených sledujících uživatelů na stránce nebo počtu nových/odhlášených fanoušků.
Správci stránek mohou tyto analytiky použít v kombinaci s daty, které jsou aktuálně dostupné v přehledu Facebook Analytics, a vytvářet nové segmenty publika, sledovat konverze a cestu k nákupu nebo porovnávat demografické údaje s kanály a aktivitami.
Novinky se mají spustit během několika měsíců. Pokud už Facebook Analytics používáte, dostanete na přehledu oznámení, že jsou k dispozici, případně vás Facebook informuje e-mailem.
Pokud Facebook Analytics zatím nepoužíváte, zažádejte si o přístup. Musíte mít ale instalovaný Facebook Pixel nebo v případě aplikací JS SDK. Zažádat si můžete i přes Facebook Help Center.
Podrobnosti o novinkách se dozvíte na blogu Facebook Analytics.