Na výročním summitu Facebook partnerů zveřejnila sociální síť změny týkající se programu, do kterého chce začlenit i menší agentury a nezávislé konzultanty. Cílem je pomáhat firmám všech velikostí s reklamou a úspěšným podnikáním na Facebooku.
Facebook dříve odděloval technologické společnosti od agentur a konzultantů. Kvůli tomu bylo obtížnejší stát se Facebook Marketing Partnerem. Dnes ovšem Facebook vidí, že i menší agentury a nezávislí konzultanti mohou pomáhat firmám růst. Proto je funkce Facebook Marketing Partner (v České republice je to Business Factory) nyní k dispozici i těmto subjektům, což by mělo rozšířit jeho partnerské prostředí.
V souvislosti s tím testuje Facebook nový program zvaný Facebook Marketing Consultants, který propojí inzerenty s ověřenými odborníky. První skupina konzultantů ze Severní Ameriky, Spojeného království, Francie a Německa je už známá a připravená s programem začít.
Další novinkou je program Facebook Pro, který umožní vybraným menším agenturám získat přístup k rychlejší podpoře. Tu bude Facebook poskytovat skrze Messenger, živé stream školení a individuální konzultace s marketingovým vědeckým týmem Facebooku.
Facebook připravuje i nástroj Creative Compass, který bude partnerům pomáhat s předpovědí a měřením dopadu kreativy, což ne všechny malé a střední podniky nyní dokážou. Nová funkce poskytne metriky, které vyhodnotí, jak budou uživatelé pravděpodobně reagovat na reklamu.
Creative Compass už dneska využívají velké agentury a Facebook Marketing Partners, kterým pomáhá optimalizovat reklamu na Facebooku a zvýšit investice firem do reklamy.
Všechny programy nyní testují vybrané agentury a konzultanti. Facebook je plánuje zpřístupnit všem partnerům v roce 2019.