Instagram bojuje proti spamovým reklamám a falešným followerům

26. 1. 2019Novinky

Na počátku prosince Instagram oznámil, že bude intenzivně bojovat proti účtům, které si nakoupily od aplikací třetích stran falešné followery, ale také proti firmám nabízejícím tyto služby. Server TechCrunch provedl na Instagramu vlastní průzkum, který se zaměřil na výskyt reklamy s těmito praktikami. Podívejte se na výsledky.

TechCrunch ve svém bádání zjistil, že se v prostředí Instagramu vyskytuje tento typ firem nadále. Při hledání narazil na 17 společností, které nabízely nákup falešných followerů, likes i komentářů a pracovaly s reklamou na tyto služby, což je v rozporu se zásadami Instagramu.

Výsledky průzkumu předal TechCrunch Instagramu včetně jmen všech zjištěných firem. Ten proti nim podnikl okamžité kroky. Server kontaktoval i vedení některých společností a ty připustily, že zásady Instagramu vědomě porušují.

Instagram se k problematice oficiálně vyjádřil a potvrdil, že tvrdě bojuje proti spamu, ale zároveň musí svá opatření stále vylepšovat. Uvádí, že podvodných firem je obrovské množství a prostředí Instagramu nechtějí opustit. Neustále hledají cesty, jak kontroly sociální sítě obejít.

Pro Instagram je důležité, aby byly interakce mezi uživateli skutečné, a chce udržet komunitu bez spamového chování. Kvůli tomu má k dispozici strojové systémy, které pomáhají s detekcí podvodných reklam a dalšího nekalého jednání. Vzhledem k počtu reklam, které jsou denně na platformu nahrávány, vznikají ale situace, kdy je sociální síť rozpoznat nezvládne.

V této souvislosti Instagram vyzývá všechny uživatele a žádá je o spolupráci. Pokud narazíte na účty, které porušují zásady platformy, okamžitě je sociální síti nahlaste.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře