Facebook vydal statistiky za 4. čtvrtletí roku 2018, ve kterém vykazuje nárůst počtu aktivních uživatelů na 2,32 miliardy a celkové příjmy dosahující 16,91 miliardy dolarů. Kromě období Q4 uveřejnil také statistiky za celý rok 2018.
Facebook potvrdil svou sílu i ve 4. kvartálu. Překonal očekávání a předpovědi, jak v počtu uživatelů, tak i v dosažených příjmech, a platforma opět zvýšila své tržby na každém trhu.
Mark Zuckerberg uvedl, že došlo ke změnám v řízení platformy a cílem je se zaměřit na největší sociální problémy. Facebook bude investovat své prostředky do vývoje nových nástrojů, které budou zjednodušovat komunikaci, spojování uživatelů a budování komunity.
A jak vypadají konkrétní statistiky za Q4 2018?
- Počet aktivních uživatelů za den se zvýšil o 9 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2017 a dosáhl 1,52 miliardy uživatelů.
- Měsíční počet uživatelů dosáhl 2,32 miliardy uživatelů a jedná se o 9% nárůst oproti stejnému období z roce 2017.
- Příjmy z reklamy za 4. kvartál 2018 dosáhly 16,64 miliard dolarů, což je o 30 % více oproti stejnému období v roce 2017.
- Příjmy z mobilní reklamy představovaly přibližně 93 % z celkových příjmů z reklamy. Jedná se o nárůst zhruba 89 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2017.
- Facebook zvýšil i počet zaměstnanců na 35 587 osob, což představuje meziroční nárůst o 42 %.
- Kapitálové výdaje za Q4 2018 činily 4,37 miliardy USD.
- Čistý příjem se zvýšil ve 4. čtvrtletí o 61 % a dosáhl 6,88 miliardy dolarů.
Statistiky za celý rok 2018 vykazují nárůst příjmů z reklamy o 38 % z 39,94 miliard na 55,01 miliard dolarů. Celkové příjmy překročily neuvěřitelných 55,83 miliardy dolarů, náklady činily 30,92 miliardy dolarů. Čistý příjem za rok 2018 se zvýšil o 39 % oproti předešlému roku na 22,11 miliardy dolarů.
Další růst zaznamenává i Instagram. U Instagram Stories ve Q4 2018 vzrostl počet aktivních uživatelů za den na 500 milionů. V červnu sledovalo denně Stories „pouze“ 400 milionů uživatelů.
U Instagram Stories vzrostl i počet inzerentů na 2 miliony účtů, které využívají reklamu v prostředí příběhů.
Pokud vás zajímá více informací, podívejte se na kompletní report statistik.