Nový prvek pro Custom Audiences, který má zvýšit jejich transparentnost, poskytne uživatelům mnohem víc informací o inzerentech, kteří na ně cílí reklamu.
Facebook odhalil, že seznamy e-mailů a telefonních čísel, které používají inzerenti k tvorbě publik a následnému cílení reklam, se využívají poněkud nekonzistentně. Proto začne žádat inzerenty o potvrzení, že mají oprávnění tyto údaje na Facebook nahrávat pro reklamní účely.
Jestli to bude fungovat, nebo ne, je otázkou. Prozatím totiž Facebook spoléhá pouze na čestnost inzerentů a neplánuje žádnou jinou formu ověření. Současně ovšem začne informovat uživatele o tom, že se jejich údaje objevily v seznamu pro cílení reklam.
Od 28. února bude také k dispozici nová verze sekce „Proč se mi to zobrazuje?“, kterou najdete v menu u sponzorovaného příspěvku. Tato funkcionalita poskytne uživatelům víc podrobností o cílení, než jen obecné údaje jako věk, pohlaví a lokalita. Dozvíte se, kdy a kým byl seznam, který obsahuje vaše údaje, nahraný na Facebook, a jestli ho inzerent sdílel s partnery.