Collaborative Ads jsou nyní globálně dostupné

5. 3. 2019Novinky

Facebook představil Collaborative Ads, které pomáhají maximalizovat partnerství mezi značkami a maloobchodníky a díky tomu získat co nejvíc online zákazníků. Nyní jsou dostupné všem inzerentům po celém světě.

Mobilní telefony významně ovlivňují nákupní chování i podobu cesty, která vede od objevení produktu po jeho koupi. Stále více lidí nakupuje přes internet a Facebook se e-shopům i kamenným obchodům snaží se zvýšením online prodejů pomáhat.

Proto přivádí do celého světa takzvané reklamy ve spolupráci. Ty jsou určené pro spolupráci značek a maloobchodníků v rámci dynamických reklamních kampaní na Facebooku.

Jak fungují?

Maloobchod si nastaví dynamické reklamy a část produktového katalogu věnuje produktům spolupracující značky. Značka může tento segment použít a na základě něho spustit své vlastní dynamické reklamy. Pomocí nich osloví relevantní uživatele, kteří o tyto produkty projevili zájem na e-shopu nebo v aplikaci maloobchodníka, případně jinde v online prostředí. Když uživatel klikne na reklamu značky, dostane se zpět k maloobchodníkovi, kde může dokončit nákup.

Jaké přináší výhody?

Jednou z výhod Collaborative Ads je, že spolupráce probíhá zcela bezpečně. Maloobchodník má vždy přehled o reklamách, které jeho partnerská značka vypouští do světa. Tyto reklamy totiž sám povoluje.

Collaborative Ads také umožňují představit relevantní produkty relevantním lidem. Tedy těm, kteří si je s největší pravděpodobností koupí. Současně se zvyšuje návštěvnost e-shopu či aplikace maloobchodníka.

Díky Collaborative Ads také můžete rozšířit dosah dynamických kampaní a oslovit více potenciálních zájemců. V návaznosti na to pak můžete uskutečnit více prodejů na internetu.

Výhody má také měřitelnost kampaní, protože maloobchodník snadno změří, jaký dopad mají reklamy na provedené konverze a také do jaké míry tomu přispěla právě spolupráce se značkou.

Jak začít?

Pokud stojíte na straně značky a chcete vyhledat partnerský retail, projděte si seznam maloobchodníků, kteří jsou k dispozici. Poté se s některým spojte nebo zažádejte o přidání nového. Jakmile si potvrdíte spolupráci, vytvořte si v Business Manageru nový reklamní účet, z kterého chcete kampaň spustit. Platí přitom, že jeden účet = jeden partner. Maloobchodník vám nakonec nasdílí daný segment katalogu produktů a jakmile potvrdíte podmínky, spolupráce je zahájená. Přečtěte si dál postup, jak vytvořit Collaborative Ads.

Pokud jste na straně maloobchodníka, musíte mít správně nastavený Facebook Pixel a mobilní SDK. Pak se zaregistrujte a následně vytvořte segment katalogu produktů a nasdílejte ho s partnerskou značkou nebo více značkami. To uděláte pomocí Business Manageru. Jakmile značka spustí dynamické reklamy na své produkty, které vy nabízíte, můžete si procházet metriky, jaký vliv má na prodeje vaše vzájemná spolupráce.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře