Zlepšete akvizici nových zákazníků na Facebooku pomocí cílení DABA

2. 7. 2019Case studies Návody

Akvizice nových zákazníků na Facebooku může být jednodušší, než by se mohlo zdát. Ruku v ruce s trendem automatizace doporučuje Facebook nechávat více rozhodování z hlediska cílení vašich reklam na algoritmu. V následujících řádcích se dozvíte, co je současným trendem v cílení dynamických akvizičních kampaní na Facebooku a jak toto doporučení obstálo v našich dvou testech.

Co je DABA

DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience je Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků. Cílem je zasáhnutí nových uživatelů, kteří ještě nebyli na vašem webu, a maximalizace výkonu díky zobrazení relevantního obsahu každému potenciálnímů zákazníkovi.

Toto cílení je doporučeno hlavně pro e-shopy a byznysy pracující s produktovým katalogem.

Jak DABA funguje

Cílení se opírá o sílu facebookového algoritmu, který vychází z využití umělé inteligence a strojového učení. Díky tomu je schopno velmi precizně vytipovat, kdo by mohl být vaším zákazníkem a kdo ne. Algoritmus bere v potaz i některé aktivity mimo platformu, a je tedy schopen personalizovat obsah dynamické akviziční reklamy podle toho, o co se daný uživatel zajímá a jaké typy webů navštěvuje.

Zákazníkovi, který například často navštěvuje weby s hodinkami, Facebook v reklamě zobrazí na prvních místech v carouselu hodinky. Jinak tomu bude pro uživatelku, která pravidelně objednává kosmetiku. Ta například uvidí na prvních místech kosmetické přípravky, pakliže toto zboží prodáváte.

Dalo by se říct, že DABA funguje na podobném principu jako DPA – váš zákazník se zajímá o určitý typ zboží a to mu potom ukážete ve svých reklamách. S tím rozdílem, že Facebook nebere informace o zákaznících z Pixelu na vašem webu, ale ze signálů a aktivity na Facebooku.

Jak DABA využít v reklamách na Facebooku?

Pokud je vaším cílem zvýšit počet nových zákazníků a zároveň zvýšit tržby, určitě vyzkoušejte DABA. Facebook toto cílení v minulosti několikrát testoval a výsledkem bylo velké množství dat, které svědčí o tom, že DABA je velmi efektivní nástroj pro růst vašeho byznysu na Facebooku. I my jsme toto cílení otestovali a to hned v několika testech.

Pro test jsme si vybrali e-shop s módou a elektronikou v Senegalu. Protože u tohoto klienta máme implementované offline konverze, mohli jsme vytvořit podobné publikum ze stávajících zákazníků, kteří nakoupili přes WhatsApp (odkud přichází většina objednávek). Toto publikum jsme tedy testovali proti cílení DABA ve dvou kampaních rozdělených tematicky promo pánské módy a elektroniky s optimalizací na Product Catalog Sales. Jako u každého Split testu na Facebooku byly oba adsety nastaveny totožně až na prvek, který jsme testovali – tedy publika.

Jak naše A/B testy dopadly, se dozvíte právě teď:

TEST 1

Kampaň propagující produktový set s pánským oblečením
Objective: Prodeje z produktového katalogu
Cílení: Muži 18-65+
Optimalizace a doručování: Konverze (Přidání do wishlistu, což je v našem případě rychlá
objednávka zboží na webu)
Konverzní okno: 7 dní po zhlédnutí a 1 den po kliku
Umístění: Automatické
Časové rozpětí testu: 4 dny

TEST 2

Kampaň propagující produktový set s elektronikou
Objective: Prodeje z produktového katalogu
Cílení: Muži 18-65+
Optimalizace a doručování: Konverze (Přidání do wishlistu, což je v našem případě rychlá objednávka zboží na webu)
Konverzní okno: 7 dní po zhlédnutí a 1 den po kliku
Umístění: Automatické
Časové rozpětí testu: 6 dní

Výsledky TESTU 1 nám ukazují, že ROAS obou cílení bylo sice poměrně vyrovnané, ale co se týče počtu nákupů, širší cílení DABA jich přineslo o 21 více než cílení na podobné publikum. TEST 2 nám následně ukázal, že cílení DABA je schopno alokovat nejen více nákupů, ale i výrazně vyšší návratnost investice, v našem konkrétním případě o více než 20 %.

Jak nastavit cílení DABA v Ads Manageru

Pro toto cílení obecně nepotřebujete žádné zvláštní nastavení. Je ale potřeba mít správně naformátovaný váš produktový katalog a také mít samozřejmě správně nastavený Pixel a měření událostí na vašem webu. Jak na to, popsal můj kolega Honza v tomto článku.

Dalším krokem je potom samotné nastavení cílení, kde byste rozhodně neměli používat:

  • Cílení na zájmy
  • Cílení na podobná publika

Jak Facebook uvádí, například cílení na zájmy může snížit dosah vašich reklam až o 25 %. Doporučeno je proto pouze ohraničit vaši cílovou skupinu demograficky tak, že vyberete:

  • Věk
  • Pohlaví

Nebo geograficky, tedy cílením na:

  • Města
  • Regiony
  • Státy
  • Vybrané oblasti použitím funkce radius

Co se týče vylučování publik, best practice, jak už bylo zmíněno, je při DABA vyloučení vašich stávajících zákazníků, tedy uživatelů, kteří ve vašem e-shopu nakoupili například za posledních 14 dní. Tato doba se může lišit v závislosti na druhu vašeho sortimentu a nákupním chování vašich zákazníků. Je proto třeba například ve Facebook Analytics vysledovat, po jakém čase se do vašeho e-shopu zákazníci vrací, a tuto dobu potom aplikovat pro vylučovaná publika v rámci cílení DABA.

Co si z toho odnést?

  • Nebojte se cílit na širší publika
  • Testujte

Doporučuji toto cílení alespoň otestovat s takovým rozpočtem, který přinese data a nebude pro vás bolestivý. Nejlepším způsobem je využít funkce A/B testu přímo v Ads Manageru nebo například nasadit toto cílení mezi další adsety s zapnutou funkcí CBO (Campaign Budget Optimisation), která zaručí alokaci rozpočtu tam, kde jsou vaše konverze.

Pokud vás cílení DABA zaujalo, přečtěte si i článek Dynamický prospecting, DABA nebo PDPA od Jana Veselého z agentury Taste.

A jaká je vaše zkušenost? Zkoušeli jste někdy toto cílení u svých akvizičních kampaní? Jak se vám toto cílení osvědčilo? Napište mi do komentářů, jak jste si při testování vedli. Ráda uslyším i o vašich zkušenostech!

Na pozici Facebook Ads Specialist v Business Factory pomáhám klientům navrhnout reklamy na míru a následně optimalizovat jejich výkon pomocí nástroje ROI Hunter. Na Newsfeed.cz se s vámi ráda podělím o výsledky testování novinek a funkcionalit v rámci facebookových reklam.

Komentáře