Ve Facebook Marketing API přibyde nová kategorie reklam, která bude speciálně věnovaná oblasti inzerce bydlení, zaměstnávání a úvěrů. Tímto krokem Facebook dále pokračuje v opatřeních, aby inzerenti nemohli spouštět reklamy diskriminující určité skupiny uživatelů.
Facebook přidá v příštím měsíci do API stejnou kategorii zvláštních reklam, jakou spustil v Ads Manageru v červenci. Aktualizace ovlivňující marketéry a vývojáře z oboru bydlení, zaměstnávání a úvěrů omezí sadu možností cílení podle demografie, chování a zájmů a znepřístupní některé možnosti vylučování publik, aby zabránil diskriminačním reklamám.
Nová kategorie bude v rozhraní API k dispozici od 16. září. Všichni, kdo API využívají a inzerují v daných oblastech na území US, si tak musí nejpozději do 4. prosince 2019 implementovat takzvanou Special Ad Category. V opačném případě Facebook reklamy pozastaví z důvodu nedodržení podmínek. Pokud nespadáte do oblasti bydlení, zaměstnávání a úvěrů, zatrhnete v kategorii možnost „žádné“.
V poslední době Facebook již učinil několik kroků proti diskriminaci v cílení reklam. V březnu například oznámil, že pro oblast bydlení, zaměstnávání a úvěrů zruší filtry pro cílení, jako je věk, pohlaví nebo PSČ, a že chce v tomto směru pokračovat dál. Výsledkem je současná aktualizace. Ta je platná pro americký trh, ale je pravděpodobné, že bude rozšířena i do dalších států.
Zajímá vás více? Přečtěte si celé vysvětlení od Facebooku.