Facebook začal v mobilním News Feedu testovat Poll Ads. Jedná se o reklamy, které díky vložené anketě povzbuzují uživatele k větší interakci zábavnou a atraktivní formou. Od Facebooku se nám podařilo získat o této novince exkluzivní materiály, které pro vás shrnujeme do tohoto článku.
Principem Poll Ads je hlasování, které můžete zkombinovat s vybranou akcí, již mají uživatelé provést. Jako doplněk ke standardním Poll Ads, které se objevují u video reklam, nabízí Facebook rozšířené uživatelské „zážitky“, jež jim tento typ reklamy přinese. V první řadě můžete uživatele přimět k vyhledávání dalších informací. Anketu nebo interakci s ní lze využít pro přesměrování lidí do různých částí vašeho webu (různé URL adresy).
V druhém případě je pak můžete podnítit k instalaci aplikace, kterou v reklamě inzerujete. Toho docílíte tak, že po interakci s hlasováním přivedete uživatele k vaší aplikaci na AppStore nebo Google Play.
Facebook nový typ reklam, který se bude zobrazovat v mobilním feedu, zatím testuje. Vybrané značky, které si je už vyzkoušely, ale hlásí výborné výsledky. Ty testovaly efektivitu Poll Ads v porovnání s Video Ads bez ankety.
Efektivita reklam v oblasti brand awareness se zvýšila díky využití Poll Ads televizní společnosti E! Entertainment 1,6krát. O 51 % se snížily náklady na zapamatování si značky (cost per brand awareness), o 31 % poklesly náklady na sledování videa (cost per watch intent) a o 37 % stoupl počet sledování 10 vteřin videa. Společnost Warner Bros zase zaznamenala díky Poll Ads zvýšení počtu instalací aplikace o 87,5 %.
Jak na ně
Poll Ads vytvoříte v Ads Manageru podle následujících kroků:
- Klikněte na možnost Vytvořit (Create).
- Vyberte reklamní cíl, který podporuje Poll Ads – Dosah (Reach), Povědomí o značce (Brand Awareness), Návštěvnost (Traffic) nebo Instalace aplikace (App Install).
- Definujte cílení, umístění a rozpočet.
- Při výběru formátu zvolte Single Image nebo Video.
- Klikněte na Přidat anketu (Add Poll), zadejte anketní otázku a možnosti hlasování.
Ve Správci reklam poté v reportech uvidíte celkový počet odpovědí na vaši anketu stejně jako četnost jednotlivých možností. Engagement ankety se bude ukazovat pod engagementem příspěvku.
Poll Ads v mobilním feedu by měly být globálně dostupné 18. září.
Reklamy obsahující anketu už Facebook zavedl v Instagram Stories. Podívejte se, jak je vytvořit.