Před nejdůležitější nákupní sezónou v roce ohlásily obě sociální sítě, že vyvíjí a testují nové prvky pro reklamy. Na Facebooku budou uživatelé moci dokončit nákup produktu včetně platby. Na Instagramu zase snadno převedete organické prodejní příspěvky do reklamy.
Obě sociální sítě mají jasný cíl – zrychlit nákupní proces a zkrátit dobu mezi tím, kdy zákazník daný produkt chce a kdy ho skutečně získá. Ukázalo se totiž, že obchody v USA přicházejí o miliardy dolarů ročně jen kvůli tomu, že je proces nákupu a platby pomalý.
Facebook: Platby v aplikaci
Malý počet vybraných inzerentů si proto v následujících týdnech na Facebooku vyzkouší novinku (in-app checkout), která spojuje nativní pokladnu s reklamním systémem. Výsledkem budou dynamické reklamy v News Feedu, z nichž si mohou zákazníci objednat inzerovaný produkt a rovnou za něj zaplatit.
Potvrzení o zaplacené objednávce Facebook pošle prostřednictvím notifikace. Uživatelé si tak budou moci užít celý nákup, aniž by museli opustit aplikaci a přejít na e-shop.
Facebook také v budoucnu plánuje rozšířit možnost přímých plateb na Marketplace, který měsíčně využívá třetina uživatelů.
Instagram: Z příspěvku reklama
Ani Instagram nezůstává před Black Friday a Vánocemi pozadu. Testuje totiž možnost převést organický nákupní příspěvek s otagovanými produkty do reklamy. To provedete přímo v Ads Manageru. Nákupní příspěvky byly na Instagramu zatím dostupné pouze jako organické posty, teď ale chce sociální síť podpořit e-commerce prostředí a zlepšit prodejní příležitosti firem.
Průzkumy totiž ukazují, že 80 % uživatelů sleduje na Instagramu firmy a přes 130 milionů lidí kliká každý měsíc na tagy, které se zobrazují v příspěvcích s nabízenými produkty.
Tato novinka bude během testování dostupná pouze malému počtu inzerentů. Instagram navíc potvrdil, že i on se v budoucnu chystá do reklam začlenit možnost platby, což zrychlí nákup a udrží uživatele v aplikaci, protože neodejdou dokončit nákup na e-shop třetí strany.