Instagram přidává mezi nákupní možnosti další atraktivní prvek – rozšířenou realitu (AR). Pokud prodáváte zboží přímo na Instagramu, můžete do produktové stránky přidat funkcionalitu, díky které si zákazníci vyzkouší, jak jim daný produkt sedí.
Nový AR prvek mohou zatím využívat pouze firmy, které nabízejí produkty z oblasti kosmetiky a slunečních brýlí (například Ray-Ban). Instagram ovšem plánuje, že novinku brzy zavede i mezi další segmenty.
Jedná se v podstatě o virtuální alternativu „převlékací kabinky“ v kamenné prodejně. Myšlenka je taková, že předtím, než si zákazník produkt koupí, vyzkouší si, jak mu sedí a sluší.
Pokud tedy firma například nabízí zmíněné sluneční brýle, uživatelé si je mohou „nasadit“ na obličej a díky tomu si vybrat správný typ a styl brýlí. Instagram k tomu využívá stejnou Spark AR platformu, jako třeba u fotoefektů a filtrů na Instagramu nebo na Facebooku v reklamách s rozšířenou realitou či v novém programu Fashion++ AI.
Novinka představuje velkou příležitost pro firmy i atraktivní lákadlo pro zákazníky. Nákupní proces je přitom jednoduchý. Uživatel klikne na produkt, který firma ve svém prodejním příspěvku otagovala, následně si jej bude moci vyzkoušet v AR prostředí a nakonec ho přidá do košíku.
Instagram věří, že novinka je natolik zajímavá, že ji budou uživatelé sdílet i ve svých Stories, odkud povede zpětný odkaz k originálnímu produktu. Díky tomu se zboží může dostat virálním způsobem k další řadě potenciálních zákazníků.
Novinka opět dokládá, že to Instagram myslí s e-commerce vážně, snaží se v této oblasti pronikat stále hlouběji a chce se stát plnohodnotným prodejním kanálem. Nedávno například představil možnost převést organické prodejní příspěvky do reklamy.