Obě sociální sítě neustále zkouší, jak na to, aby byly jejich vizuální elementy atraktivnější a přitáhly více pozornosti i zájmu. Nyní začal Facebook testovat nové rozložení fotek v příspěvcích, Instagram zase spouští nový formát fotoaparátu ve Stories, který umožní tvořit lepší příběhy.
Facebook a jeho layout příspěvků
Facebook experimentuje, co to jde. V roce 2016 přidal barevné pozadí textů, v roce 2017 vyzkoušel různě barevné texty a pozadí komentářů a loni přidal video a 360 podobu profilových fotek. Teď můžeme očekávat další neokoukané prvky. Facebook totiž testuje nový set rozložení fotek v příspěvku. To znamená, že si budete moci vybrat z různých stylů, jak své fotky odprezentujete.
Novinka vám umožní v rámci jednoho příspěvku vybrat ze 4 různých vizuálních šablon. Můžete buď zvýraznit určitý obrázek, vtisknout příspěvku větší dynamiku nebo vybrat barevné pozadí.
Instagram a jeho fotoaparát
Ani Instagram nezůstává pozadu. Testuje totiž nový mód fotoaparátu ve Stories, který nazývá Create. Ten by měl nahradit dosavadní možnost Type. Instagram umístí všechny kreativní prvky na dosažitelnější místo a seskupí je, aby je zviditelnil a podpořil jejich používání. Zároveň lépe zvýrazní ty nejpopulárnější.
Say hello to your new camera, including the new Create mode (packed with fun new tools like the GIFs format). pic.twitter.com/0lX68CIaWT
— Instagram (@instagram) 8. října 2019