Politická reklama je obecně velmi diskutovaným tématem, a to zejména na sociálních sítích. V souvislosti s volbami bude Facebook zavádět nové funkcionality, díky kterým se budou moci uživatelé rozhodnout, kolik politické reklamy uvidí. Budou mít také větší kontrolu nad tím, jak na ně inzerenti cílí. Facebook navíc přidá i několik vylepšení do Knihovny reklam.
Facebook nebude měnit své dosavadní zásady politické reklamy, ale spustí několik novinek:
Knihovna reklam je archiv, který obsahuje všechny politické reklamy z Facebooku a Instagramu. Nově bude Facebook ukazovat informaci o tom, jaký má daná reklama potenciální dosah.
Facebook vylepší možnost vyhledávání v Knihovně reklam například podle přesných frází a umožní lepší seskupení podobných reklam. Bude také přidávat nové filtry, jako je velikost publika a zasažené regiony. Tato data velmi často využívají akademici i novináři a budou sloužit k efektivnějšímu výzkumu voličů.
Platforma připravuje funkci, díky které bude mít uživatel větší kontrolu nad způsobem, jakým na něj inzerenti mohou cílit. Uživatel se bude moci odhlásit z cílení na vlastní publika (Custom Audiences) vytvořených z nahraného seznamu kontaktů. Nebo naopak bude mít možnost zvolit si, zda chce vidět i reklamy, z jejichž cílení je právě na základě těchto seznamů vyloučen. Tato kontrola bude dostupná všem uživatelům a bude se vztahovat na všechny inzerenty, nejen ty politické.
Poslední novinkou je, že si uživatel bude moci v Předvolbách pro reklamu zvolit, jaké množství politické a sociální reklamy na Facebooku a Instagramu uvidí. Uživatel se z ní nebude moci zcela odhlásit, ale bude se mu zobrazovat v menší míře.
Facebook začne zavádět zmíněné funkce v průběhu tohoto roku a my vás o nich budeme postupně informovat.