Pokud souhlasíte s tím, že „Zastavit komunikaci je stejná blbost jako dělat, že se vůbec nic zvláštního neděje.“ a že bude platit „Pokud chcete koronavirovou krizi trávit v brandové karanténě, prosím. Nedivte se ale pak, že až všechno tohle skončí a vy vymydlení vyjdete ven, už si s vámi nikdo nebude chtít hrát.“, měli byste ukázat, že jste tady.
Je dobrá chvíle na promo?
Samozřejmě každý produkt a každá cílová skupina má svá specifika, ale celkově řečeno ano!
Pokud se totiž podíváme na vývoj ceny za tisíc zobrazení, CPM spadlo 15. 3. 2020 dost pod lednové ceny. I když je na ceně CPM vidět adaptace firem na nový řád světa, pořád je CPM na úrovni začátku ledna a tedy nejnižší v roce.
Zdroj: interní data agentury Socialsharks
Graf je založen na agregovaných výsledcích reklamních účtů naší agentury Socialsharks, které bez přerušení propagují svůj obsah v ČR. Jedná se o data s mediální investicí v řádu statisíců.
Abychom měli i jiný zdroj těchto informací, připojuji zde i článek Socialbakers, kteří uvádí na základě svých zdrojů snížení CPM o 50+ %.
Samozřejmě druhou otázkou je, zda lidé v dnešní době mají vůbec o reklamy zájem a zda se jejich pozornost nepřesunula jinam. Jak je na grafu výše vidět, míra interakce výrazně stoupla a ne – neprodáváme roušky.
A které kampaně tedy rozjet?
Vývoj posledních týdnů ukázal velké výhody e-shopů a firem, které jsou schopny se rychle adaptovat. Pokud máte e-shop či produkt prodejný přes internet, věřím, že již jedete social media promo na plné obrátky.
Velkou příležitost zde ale vidím i pro brandové kampaně. Jak uvádí ve svém článku Daniel Krásný, nyní je čas na vytváření vztahů. Pobavte lidi, nabídněte slevu či jen ukažte, jak může být váš produkt pro ně prospěšný. Protože ve kterém jiném měsíci můžete za 50 000 Kč oslovit 25 % cílové skupiny „ČR, 25-45 let“ s frekvencí 4.
Modelový příklad: ČR, věk uživatelů 25-45, pouze Facebook feed, frekvence 2x za 7 dní (zvýšená). Finální cena je závislá na historických výsledcích stránky (Skóre relevance atd.).
Zdroj: Facebook
Nákup přes Reach & Frequency není automaticky přístupný všem účtům. Pro jeho získání oslovte svého Facebook accounta nebo podporu.
Díky levnějšímu CPM a možnosti oslovit velké množství uživatelů díky zvýšené aktivitě na sociálních sítích je také dobrá doba pro využití Facebook Brand Lift Study.
Již dávno jsou pryč doby, kdy byla určena jen pro hrstku inzerentů s kampaňovými rozpočty kolem milionu korun. Nyní Facebook bezplatně nabízí tuto možnost již při kampaních s media spendem přibližně od 200 000 Kč. Vaše kampaň by měla oslovit 1 milion lidí s frekvencí alespoň 3,5 a musí trvat minimálně 14 dní. Z naší zkušenosti musím říci, že pro získání statisticky významného liftu je lepší mít frekvenci vyšší než 8 za měsíc.
Nastavení Brand Lift Study (pokud vám tuto možnost Facebook již přidělil) naleznete v Business Manageru pod názvem Experiments a jedná se o Brand Survey.
Zdroj: Facebook
V Brand Lift Study Facebook vytvoří kontrolní skupinu k vašemu cílovému publiku, kterou nebude reklamami oslovovat. Během kampaně se poté ptá obou skupin na vámi zvolené 3 otázky a vy díky tomu vidíte, jaký vliv na oslovené publikum měla vaše kampaň. V self-service spuštění jsou ale jen základní otázky, takže pokud máte složitější hypotézy, větší rozpočet, nebo si nejste jisti, rozhodně doporučuji kontaktovat vašeho Facebook accounta nebo partnerskou agenturu Facebooku.
Zdroj: Facebook
Pokud jste tedy firmou, která se nerozhodla zalézt do ulity, dokáže najít rozpočet, má kreativní ideu, co říci a chce z této situace vyjít silnější, rozhodně jděte do toho!