Facebook updatuje nástroj Předvolby pro reklamy, který se zjednoduší a nabídne větší kontrolu nad tím, co a jak na sociální síti uvidíte.
Aktuální podoba nástroje se zmenší do tří kategorií a každá z nich nabídne více podrobností:
- Inzerenti – Tato část ukáže konkrétní inzerenty a reklamy, které se vám zobrazují.
- Témata reklam – Zde uvidíte, o kterých tématech si Facebook myslí, že vás zajímají, a umožní se z kteréhokoliv „odhlásit“.
- Data – Tady najdete informace, jaká data o vás Facebook shromažďuje za účelem cílení reklam. Můžete si také vybrat, která z nich odstraníte.
Tyto nástroje jsou k dispozici už v současných Předvolbách pro reklamy. Změna bude v tom, že nový formát usnadní kontrolu v každé oblasti a umožní lépe pochopit, jaké změny provedete a s čím souvisí.
Už v lednu zveřejnil Facebook více podrobností o tom, jakým způsobem inzerenti cílí reklamu na základě dat poskytnutých od třetích stran. Tím se uživatelé dozvěděli více o tom, jak reklamní systém funguje a jak ho mohou spravovat. Aktuální update bude v tomto směru pokračovat.
Nové Předvolby pro reklamy zavede Facebook během následujících měsíců.