Novinky v nakupování: Nová publika, tagování produktů v reklamách a další

26. 10. 2020Novinky

Vánoce se blíží, a tak sociální sítě zavádí nové reklamní nástroje, které vám pomohou během největší nákupní sezóny roku. Těšit se můžete na Instagram reklamy s možností označování produktů, dvě nová nákupní publika a další novinky.

Tagování produktů v Instagram reklamách

V Ads Manageru budete moci nově vytvářet Instagram reklamy s produktovými tagy. Novinka bude dostupná pro reklamní formáty zahrnující fotky, videa a carousely.

Zdroj: Social Media Today

Označovat produkty bylo od roku 2016 možné zatím jen v příspěvcích na Instagramu. Některé značky mohly přetvářet organický obsah do sponzorovaných příspěvků. Teď se ale tato možnost rozšiřuje na všechny inzerenty, kteří mohou vytvářet reklamy s označením produktů přímo v placené propagaci.

Zdroj: Social Media Today

Novinka tak nabízí další způsob, jak povzbudit nákupní chování a držet krok s tím, jak uživatelé aplikaci používají. Čím více otagovaných reklam na Instagramu poběží, tím více uživatelů s nimi bude na platformě počítat a tím více bude Instagram tlačit na rozvoj ecommerce.

Nová nákupní Custom Audiences

Facebook přidává také dva nové vlastní okruhy uživatelů, aby inzerentům pomohl retargetovat lidi, kteří projevili přímý zájem o nákup jejich produktů.

  • Díky Shopping Engagement Custom Audiences můžete oslovit uživatele, kteří si uložili váš produkt, prohlédli si váš e-shop nebo zahájili nákup.
  • A díky Shopping Lookalike Audiences můžete rozšiřovat základnu potenciálních zákazníků, kteří na Facebooku a Instagramu vykazují podobné zájmy jako vaši skuteční zákazníci.

Obě publika mají nesporné výhody. Retargeting je vysoce efektivní taktika, což naznačuje i výzkum Facebooku. Podle něj existuje u zákazníků, které znovu oslovíte reklamou, až o 70 % vyšší pravděpodobnost konverze. Lookalikes jsou rovněž marketingově silná publika, protože se zaměřují na uživatele s podobnými nákupními rysy a návyky, které se shodují s lidmi, kteří od vás už nakoupili.

Nový nástroj pro slevy

Facebook také testuje novou funkcionalitu pro slevy související s Facebook a Instagram shops. Zatím však pouze v USA. Fungovat bude v Commerce Manageru, kde budete moci k jednotlivým produktům vytvářet automatické slevové nabídky či promo kódy.

Zdroj: Facebook

Abyste se pak ujistili, že zákazníci o možnosti slev vědí, a zároveň vzbudili jejich zájem, nabídnou obě platformy možnost přidat do vašeho obchodu kreativní slevový banner.

Season of Support

A nakonec Facebook spouští nový podpůrný program Season of Support, který má pomoci malým a středním firmám připravit se na nákupní sezónu. K dispozici jsou bezplatné marketingové kurzy a tréninky, zdroje a další nástroje.

Zdroj: Facebook

Pokud vás zajímají podrobnosti, přečtěte si více na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře