Komunikátor WhatsApp udělal další malý krok k tomu, aby maximalizoval svůj ecommerce potenciál. Do firemních chatů přidal nové tlačítko pro zjednodušení nákupů a transakcí.
Díky němu mohou zákazníci snadno objevit produkty, které by si mohli koupit. Tlačítko najdete v horní části chatovacího okna, kde nahrazuje ikonu pro hlasové hovory.
Pokud se vám v tomto místě nové tlačítko s ikonou obchodu objeví, znamená to, že firma má k dispozici produktový katalog a vy se do něho dostanete jedním kliknutím. Podobně jako Shops na Facebooku a Instagramu vás pak provede nabídkou produktů.
Je to relativně malá funkcionalita, která ale může mít velký dopad. WhatsApp už v Indii testuje dokončení nákupů a provedení transakcí přímo v aplikaci. Pokud se to podaří, v budoucnu může tyto příležitosti nabídnout všem 2 miliardám uživatelů, kteří WhatsApp aktivně používají. Hodit se bude zejména 175 milionům lidí, kteří jsou na WhatsAppu denně v kontaktu s firmami. Novinka se tak může stát lákadlem pro více firem a dalším velkým hráčem na poli ecommerce.
Nové tlačítko budou mít postupně k dispozici všichni uživatelé na světě.