Instagram umožní vyhledávat pomocí klíčových slov

20. 11. 2020Novinky

Instagram aktualizuje nástroj pro vyhledávání obsahu. Ten nově umožní hledat podle konkrétních klíčových slov. Doteď jej omezoval pouze na vyhledávání podle profilů, hashtagů a lokalit.

Jakmile zadáte jedno slovo nebo více výrazů, pomocí nichž chcete najít obsah, Instagram vám zobrazí příspěvky, které je zahrnují. Díky tomu uživatelé získají snazší přístup k většímu množství obsahu.

Z opačné strany – z pohledu marketingu – to znamená, že Instagram firmám umožní maximalizovat výkon na platformě a zvýší viditelnost vašeho obsahu. Zároveň se vám zjednoduší práce, protože pojmy, které uživatelé vyhledávají, bude ve většině případů stačit uvést v rámci textu popisku.

Ovšem i tady existují limity. Vyhledávání klíčových slov bude omezeno na témata obecného zajmu a slova, která jsou v souladu se zásadami komunity Instagramu. Ne každý výraz a téma tak bude tímto způsobem možné najít.

A protože je příspěvků na Instagramu obrovské množství a síť by nebyla schopna zobrazit úplně všechny, bude vyhledávaný obsah hodnotit na základě několika faktorů, jako je typ obsahu, popisek, datum zveřejnění a další. Instagram také určí nejrelevantnější shody ke každému jednotlivému uživateli na základě výpočtů algoritmu.

Proto by na začátku stálo za to provést pár experimentů a zjistit, jak se vaše příspěvky zobrazují, s hashtagy i bez nich, abyste mohli zvolit strategii, která vám bude fungovat nejlépe.

Instagram zavádí novinku v anglicky mluvících zemí. Ostatní státy přijdou na řadu poté.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře