Instagram přidal nové nastavení, kde si uživatelé mohou zvolit, jestli na ně bude možné cílit personalizovanější reklamy pomocí dat získaných od třetích stran.
V nastavení aplikace v sekci Reklamy najdete možnost Údaje o vaší aktivitě od partnerů. Tady si můžete vybrat, jestli chcete nebo nechcete, aby Instagram využíval data třetích stran, a nabídl vám tak relevantnější reklamy. Podobnou možnost zavedl Facebook začátkem letošního roku.
Instagram (stejně jako Facebook) využívá údaje z jiných aplikací a webů, aby lépe přizpůsobit reklamy každému uživateli. Tato data budou v budoucnu nabývat na významu s tím, jak se Instagram posouvá dál k ecommerce. Schopnost využívat tyto údaje bude klíčová pro retargeting a přímý prodej prostřednictvím aplikace.
S tím, jak čím dál více firem hledá pokročilé nástroje pro trackování zákazníků, žádá naopak stále více uživatelů vysvětlení, jak sociální sítě sledují jejich aktivitu mimo své platformy. Facebook a Instagram se snaží udělat kompromis, a proto nyní nabízí uživatelům nový způsob, jak se z takového sledování a využívání dat odhlásit. S rostoucím vývojem a popularitou ecommerce možností se ovšem očekává, že naopak pouze malé procento uživatelů toto nastavení skutečně vypne.
O nové funkcionalitě vás Instagram upozorní notifikací v aplikaci. Pokud máte Instagram účet propojený s facebookovým, promítne se volba nastavení i skrze nastavení ve Facebooku.