Díky rychlému vývoji technologií se stává virtuální (VR) a rozšířená (AR) realita významným nástrojem marketingu. Facebook proto zveřejnil report, který ukazuje, jaké nové příležitosti se marketérům a firmám otevírají.
V 28stránkovém dokumentu se dozvíte, jak se AR a VR technologie vyvíjí a kam směřují v souvislosti se zájmy spotřebitelů, budoucími aplikacemi, nástroji a dalším. Ve zprávě Facebook nastiňuje klíčové elementy, jak se AR a VR na základě trendů posouvají na novou úroveň.
Z reportu vyplývá, že dřívější technologie, jako je například mobilní připojení, procházely stejným vývojem, což jasně poukazuje na to, že se i AR a VR brzy stanou výraznými a hodnotnými součástmi každodenního života. Facebook tvrdí, že až 75 % majitelů firem očekává, že v příštích dvou letech začne využívat AR a VR technologie, a že globální výdaje na AR a VR se zvýší šestkrát.
Jak můžete vidět, roste také uživatelské využívání těchto technologií, přičemž poptávka po AR obsahu zaznamenala silný nárůst, zejména v ecommerce a online nakupování.
AR a VR technologie by tak mohly nabídnout zajímavé řešení a zlatou střední cestu mezi nakupováním na internetu a v kamenných obchodech. Stále více spotřebitelů považuje takové nástroje za klíčovou součást objevování nových produktů a budování sounáležitosti se značkami.
Je také zajímavé, že vyhledávání v angličtině, což s AR a VR technologiemi úzce souvisí, na Facebooku rostlo na rozvíjejících se trzích až dvakrát rychleji než na vyspělých trzích. Což opět poukazuje na velký potenciál těchto technologií.
Report ukazuje, že na každém trhu se zvyšuje zájem na základě trendů na Facebooku. To podtrhuje skutečnost, že pro budoucí růst AR a VR technologií budou klíčové imerzivní technologické platformy, které budou schopné otevřít zcela nové příležitosti, jak se spojit se zákazníky a podpořit propagaci firem.
AR a VR by tak mohly podle Facebooku znamenat revoluci v tom, jak lidé komunikují se značkami a jak značky komunikují s lidmi. Pokud vás toto téma zajímá, doporučujeme si projít celý report.