Tvůrci budou moci používat ve svých videoklipech širší škálu hudby. Meta chce zároveň nabídnout další zdroj příjmů hudebníkům. Proto spustila nový program, který umožní přidávat do videí licencovanou hudbu, přičemž držitelé hudebních práv si budou brát procenta z následně generovaných příjmů z reklamy.
Nový program Music Revenue Sharing se vztahuje pouze na videa, která jsou způsobilá pro in-stream reklamy (60 sekund nebo delší), díky čemuž bude možné přidělit přímé příjmy z těchto klipů zpět tvůrcům hudby (nebo držitelům práv).
Všechny nahrávky v programu musí splňovat zásady Facebooku pro monetizaci, stejně jako zásady komunity a pravidla pro hudbu. K dispozici nebudou všechny skladby, ale pouze ty, které byly výslovně schváleny a jsou k dispozici v knihovně licencované hudby.
Meta také přidala do svých pokynů pro hudbu novou podmínku týkající se komerčního použití:
„Zejména je zakázáno používat hudbu pro komerční nebo neosobní účely, pokud jste nezískali příslušné licence. Způsobilost pro sdílení příjmů z hudby a účast v něm sama o sobě nečiní video komerčním.“
Je tedy třeba brát v potaz některá omezení, která by mohla vést k sankcím při zneužití.
Tvůrci, kteří splní příslušné podmínky a dodrží pravidla, získají 20% podíl na příjmech z videí. Zvláštní podíl dostanou držitelé práv a samozřejmě také Meta.
Kompletní seznam požadavků na způsobilost pro sdílení příjmů z hudby je následující:
- Video by mělo mít délku 60 sekund nebo více a mělo by být nahráno na Facebook stránku.
- Skladba musí být zahrnuta v knihovně licencované hudby, protože ta obsahuje všechny skladby způsobilé pro sdílení příjmů z hudby.
- Ve videu musí být vizuální složka; samotná licencovaná hudba nesmí být hlavním účelem videa.
Nová funkce je první svého druhu v takovém rozsahu a přináší prospěch tvůrcům, partnerům Mety, držitelům hudebních práv i fanouškům.
Hudební práva jsou totiž pro autory videí již dlouhou dobu strašákem, protože přísně omezují, které audio klipy mohou použít, aniž by byla videa „demonetizována“ nebo zcela odstraněna. A vzhledem k tomu, že u videí tráví lidé 50 % času na Facebooku, pomůže novinka tvůrcům získat přístup k populárnější hudbě a zároveň prohloubit vztahy s jejich fanoušky.
Nový program bude dostupný globálně. Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety nebo v nápovědě.