Instagram plánuje výrazněji omezit své nákupní funkce. Těžiště svého úsilí v oblasti e-commerce přesouvá na prvky, které přímo podporují reklamu.
Z aplikace by jako první měla zmizet současná záložka Shop. Od nakupování však Instagram zcela neupouští. Brzy totiž začne testovat jednodušší a méně personalizovanou verzi zobrazování produktů ve feedu (s interním názvem Tab Lite).
Děje se tak z důvodu poklesu tržeb v oblasti e-commerce. Během pandemie online prodeje dramaticky rostly a většina analytiků očekávala, že se bude jednat o trvalý trend. Bohužel se tak nestalo a po otevření fyzických obchodů se trendy nakupování na internetu vrátily tam, kde byly dříve.
Změny v podobě aplikace tak začnou odrážet cíle, které budou více spojeny s příjmy z reklamy a nebudou spoléhat na model online obchodování. Tento ústup taktéž ukazuje, že se Meta začne ještě více soustředit na budování potenciálu krátkých videí.