Šéf Instagramu Adam Mosseri nastínil tři klíčové oblasti, na které se bude aplikace soustředit v roce 2023. Plánuje se především větší inspirace uživatelů ke kreativitě, pomoc při objevování věcí, které uživatelé mají rádi, a podpora soukromých konverzací.
1. Větší kreativita
Instagram se v první řadě pokusí ještě více přimět uživatele, aby tvořili a sdíleli svá vlastní originální videa a fotografie. Už dnes je k dispozici celá řada různých filtrů a dalších kreativních funkcionalit, které pomáhají příspěvky zatraktivnit.
V tomto duchu lze očekávat, že Instagram letos přidá i další nástroje pro vizuální přizpůsobení a úpravy. Konkrétněji by se pak mohl zaměřit na tvorbu rozšířené reality a integraci 3D objektů a zážitků do aplikace. Právě tato oblast je vstupní branou do metaverza, a pokud Instagram tuto tvorbu zjednoduší a přiláká ještě více AR/VR tvůrců, má k němu úspěšně nakročeno.
2. Lepší objevování
Pomoc s objevováním věcí, které mají lidé rádi, představuje pro Instagram velkou příležitost. S tím se však musí změnit i chování uživatelů, kteří preferují zobrazování nejnovějších příspěvků od lidí a profilů, které si ke sledování sami vybrali.
Instagram hodlá v tomto přechodu pokračovat. Mezi aktualizacemi ve feedu se tedy budeme setkávat s větším množstvím obsahu od lidí a stránek, které nesledujeme.
3. Podpora soukromých konverzací
Poslední oblast, na kterou se Instagram letos zaměří, je komunikace lidí prostřednictvím soukromých zpráv (DM) a Stories. To částečně souvisí s předchozím bodem, protože praxe momentálně funguje tak, že lidé v hlavním feedu najdou zajímavý obsah a poté jej sdílejí a diskutují o něm právě v soukromé konverzaci.
Což představuje nový posun v používání sociálních sítí. Dříve uživatelé sdíleli příspěvky veřejně – jednak jako prostředek k navázání kontaktu s ostatními a jednak jako prostředek ke sdílení informací o svých osobních zájmech. Postupem času a vlivem různých obav si však stále více lidí dává pozor na to, co zveřejňují, což odstartovalo trend sdílení obsahu v menších soukromých skupinách.
Instagram se tomu snaží přizpůsobit novými nástroji a funkcionalitami. Nedávno zavedl například poznámky, které umožňují sdílet podněty ke konverzaci v bublině podobné Stories nad příchozími zprávami. Další nástroje lze očekávat i letos.