Společnost Rival IQ zveřejnila nejnovější zprávu o průměrné výkonnosti, kterou firmy dosahují na hlavních sociálních platformách i napříč obory. To může představovat zajímavé srovnání i pro vaše vlastní statistiky.
Údaje vycházejí z analýzy 150 společností a sledují výkonnost značek s více než 25 tisíci fanoušky na Facebooku a 5 tisíci sledujícími na Instagramu. Firma zkoumala přes 5 milionů příspěvků a 9 miliard lajků, komentářů a oblíbených. Report nabízí klíčové statistiky ke každé sociální síti a obsahuje také rozdělení podle odvětví.
Analýza odhalila, že:
- Značky zaznamenávají méně organického zapojení – míra zapojení na Instagramu klesá již třetím rokem v řadě, na Facebooku se drží na stejné úrovni.
- Četnost zveřejňování příspěvků klesá – frekvence příspěvků na Instagramu se nezměnila, ale na Facebooku se propadla o zhruba 20 %.
- Největší úspěch mají sváteční hashtagy – téměř každé odvětví získalo nejvyšší míru zapojení z příspěvků s hashtagy odkazujícími na svátky, naopak soutěže a dárky byly méně populární než v předchozích letech.
- Každá firma by měla zveřejňovat Reels – krátká videa na Instagramu předběhla v „závodě“ o nejzajímavější typ příspěvku dosud nejoblíbenější carousely.
Report ukazuje, že celoodvětvový medián Facebooku se mírně snížil. Značky z oblasti technologií a softwaru zaznamenaly mírný nárůst a značky z oblasti maloobchodu a cestování zůstaly na stejné úrovni.
Průměrná míra zapojení na Facebooku je 0,06 %, což je mírný pokles oproti loňské zprávě. V průměru tedy firmy nezískají odezvu ani od 1 % svého publika na každý příspěvek. Stojí za zmínku, že se jedná o engagement, nikoliv o dosah, takže to neznamená, že lidé váš obsah nevidí. Ve většině případů však nemají potřebuju reagovat.
Pro srovnání – v letech 2019 a 2020 činila angažovanost na Facebooku 0,09 % a 0,08 %, takže jde o trvalý pokles zapojení uživatelů.
Co se týče četnosti příspěvků na Facebooku, i tento medián se o několik bodů snížil. Výrazně nejvíce příspěvků týdně zveřejňují firmy z oblasti médií.
Zajímavé je i další srovnání. Influenceři (zřídka publikující příspěvky) a sportovní týmy (často publikující příspěvky) získávají na Facebooku trvale vysoké hodnocení i přes velký rozdíl ve frekvenci publikování.
Na Instagramu je engagement o něco lepší, čítá 0,47 %. I když i tady míra zapojení klesla přibližně o 30 %.
Zvýšená konkurence, změna chování uživatelů – důvody mohou být různé, ale opět vám to dává určitou představu o tom, co ostatní značky obecně v aplikaci vidí.
Medián frekvence zveřejňování příspěvků napříč všemi odvětvími se letos na Instagramu o chlup zvýšil.
Co se týče metriky frekvence zveřejňování příspěvků versus zapojení uživatelů, vysoké školy byly jasným vítězem navzdory nižší než průměrné frekvenci publikování. To naznačuje, že více není na Instagramu vždy lepší (ačkoliv sportovní týmy na druhém místě by mohly nesouhlasit).
Pokud vás zajímá více, celý report najdete zde. K dispozici jsou také data pro Twitter a TikTok.