Meta zveřejnila report za 3. kvartál letošního roku. V něm vykázala dobré výsledky, stabilní nárůst uživatelů a dosud nejlepší čtvrtletní tržby.
Uživatelé
Co se týče uživatelů, Facebook ve Q3 přidal dalších 19 milionů aktivních uživatelů měsíčně, čímž se dostal na 3,049 miliardy uživatelů.
Nárůst uživatelů Facebooku pochází z regionů Asie a Tichomoří a „zbytku světa“. Nejvýraznější nárůst přitom Meta zaznamenala v Indii a Indonésii (děje se tak i v důsledku zlepšení místní konektivity). V Evropě naopak Meta uživatele ztratila a získala pouze milion uživatelů v Severní Americe. Tyto regiony jsou přitom její dva největší trhy, co se týče příjmů na uživatele.
I tak ale report ukazuje na budoucí potenciál a Facebook má ze všech platforem pravděpodobně největší předpoklady k tomu, aby tyto trendy využil.
Co se týče denně aktivních uživatelů Facebooku, i tady jejich počet vzrostl, a to o 21 milionů. Do aplikace se přitom každý den přihlašuje stále více lidí.
Z velké části za to může snaha Mety integrovat více doporučeného obsahu na základě umělé inteligence, především prostřednictvím Reels, které se nyní zobrazují na více místech Facebooku a Instagramu. Meta také postupně využívá širšího doporučení obsahu, a to nejen od lidí a profilů, které sledujete, což vede k nárůstu času stráveného v aplikacích.
Reklama
Což je také důvod, proč se meziročně zvýšil celkový počet zobrazení reklam, a to o rekordních 31 %. Vzhledem k příležitostem, které nabízí nová platforma Threads, bude také zajímavé sledovat, jaký to bude mít dopad na celkové statistiky a na zobrazení reklamy.
Aplikace
Co se týče všech aplikací, které spadají pod Metu (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Threads), zde se Meta blíží ke 4 miliardám aktivních uživatelů měsíčně.
Příjmy
Report také ukazuje, že navzdory všem prognózám o úpadku to vypadá, že se Facebooku stále daří. Co se týče příjmů, zde byly výsledky velmi dobré. Za 3. čtvrtletí přinesly 34,15 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 23 %.
Virtuální realita
Report se také zaměřuje na oblast virtuální reality, které se Meta v posledních letech aktivně věnuje. Jak můžete vidět v tomto výčtu, prodeje náhlavních souprav VR se sice snížily, ale segment Reality Labs získal příjmy ve výši 210 milionů dolarů, což je především díky prodejům produktů Quest.
V této oblasti se Meta chystá výrazněji prosadit, protože její nová náhlavní souprava Quest 3 získala dobré recenze a také iterace brýlí Ray Ban Stories nadchla první uživatele. A díky možnosti živého vysílání pro Facebook a Instagram přímo ze zařízení lze očekávat, že o ně bude ještě větší zájem.
Celkové náklady a výdaje Mety za toto čtvrtletí dosáhly 20,40 miliardy dolarů, přičemž jen Reality Labs stály 3,7 miliardy dolarů. To znamená, že Meta téměř jistě překoná loňskou ztrátu 14 miliard dolarů, kterou vykázala v souvislosti s vývojem VR v roce 2022.
Celkově lze výsledky Mety v tomto kvartálu považovat za zajímavé a pro budoucí vývoj značně optimistické. Hlavním přínosem je také to, že po dopadech aktualizace systémů iOS 14 společnosti Apple na ochranu osobních údajů a různých regulačních změn v EU se Metě podařilo vrátit reklamní business do správných kolejí. Meta pravděpodobně těží i z toho, že marketéři snižují výdaje za reklamu na platformě X (Twitteru) a vracejí se na Facebook a Instagram.
Pokud vás zajímají podrobnosti, celý report najdete zde. Finanční zprávu pak zde.