Meta na konferenci Connect 2024 oznámila řadu novinek z oblasti umělé inteligence a rozšířené i virtuální reality. Mezi nimi jsou nové brýle AR, nové náhlavní soupravy Quest VR či nové možnosti AI v jejích aplikacích.
AR brýle
Hvězdou konference byly brýle AR s názvem Orion, které Meta vyvíjela posledních pět let. Podle Mety se jedná o nejpokročilejší brýle s rozšířenou realitou, jaké kdy byly vyrobeny. Meta je představila jako výsledek dlouhodobého úsilí o komprimaci potřebných komponent do dostatečně malého formátu, aby je bylo možné nosit jako běžné brýle.
Meta tvrdí, že Orion mají největší zorné pole v dosud nejmenší podobě brýlí pro rozšířenou realitu. Umožní celou řadu imersivních zážitků, od oken pro multitasking a zábavu na velké obrazovce až po hologramy lidí v životní velikosti.
Meta v této fázi brýle zatím ještě neuvolňuje pro veřejnost, ale dává je k testování vybraným vývojářům a interním zaměstnancům. Brýle Orion jsou v současnosti dodávány s ovladačem na zápěstí a bezdrátovou baterií.
Také chytré brýle Ray Ban od Mety se dočkaly vylepšení, a to v podobě dokonalejších hlasových příkazů, takže můžete vést konverzaci s umělou inteligencí, aniž byste museli neustále říkat „Hey Meta“. K dispozici je také nová možnost nahrávat a posílat hlasové zprávy za pochodu.
Brýle Ray Ban od Mety také nově pomohou zapamatovat si věci (například kde jste na letišti zaparkovali auto). Dostupná je i nová funkce překladu, která funguje tak, že poslouchá jazyk, kterým se mluví kolem vás, a překládá ho do angličtiny.
Quest 3S
Meta představila také svůj nejnovější headset Quest VR, jehož model 3S nabízí stejné možnosti jako Quest 3, ale za nižší cenu.
Meta tvrdí, že přepracovala svůj operační systém Horizon OS, takže nyní nabízí lepší podporu klíčových 2D aplikací, jako je Facebook, Instagram nebo YouTube. Zdokonalila také prvky prostorového zvuku Passthrough.
Hlas Meta AI
Také chatbot s umělou inteligencí Mety prošel inovací. Hlavní novinkou je, že nyní můžete na Meta AI v Messengeru, Facebooku, WhatsAppu a Instagramu mluvit svým hlasem a on vám nahlas odpoví. Meta rovněž přidala hlasy celebrit.
Kontext obrázků
Meta také rozvíjí praktickou stránku umělé inteligence. Meta AI nyní dokáže poskytovat odpovědi na základě vizuálních podnětů.
AI chatbot nyní lépe rozumí vizuálním prvkům, díky čemuž může lépe odpovídat. Systém také dokáže upravovat stávající obrázky, takže jej můžete požádat, aby například do obrázku přidal, odstranil z něj nebo v něm upravil konkrétní prvky.
Meta AI bude rovněž do obrázku schopna přidat vhodné pozadí tím, že se podívá na fotografii, pochopí, co je na ní vyobrazeno, a vygeneruje relevantní background. Fotku pak můžete sdílet v Instagram Stories.
AI překlady
Meta také zavádí překlady pomocí umělé inteligence pro Reels, takže tvůrci mohou svým obsahem oslovit širší publikum. Zvukové překlady budou simulovat hlas mluvčího v jiném jazyce a synchronizovat jeho rty. Díky tomu bude překlad autentičtější.
Meta uvádí, že pro začátek tuto funkci testuje s vybranými tvůrci na Instagramu a Facebooku.
Další prvky AI
Meta rovněž rozšiřuje svou funkci umělé inteligence Imagine, která poskytuje více způsobů, jak lidé mohou v rámci možností nástroje pro vytváření příspěvků tvořit fantastická vyobrazení s AI.
Kromě toho přidává témata chatu generovaná AI v Messengeru a Instagram Direct spolu s doporučeným obsahem pomocí AI přizpůsobeným vašim zájmům.
AI pro business
Meta také umožní více firmám vytvářet vlastní chatboty s umělou inteligencí, které fungují na jejích pokročilých modelech AI a které budou k dispozici prostřednictvím reklam s kliknutím na zprávu ve WhatsAppu a Messengeru.
AI bude schopna generovat odpovědi na běžné otázky zákazníků, diskutovat o produktech i pomáhat dokončovat nákup. Díky tomu mohou firmy zajistit okamžitou odezvu 24/7, zapojit více zákazníků a zvýšit prodeje.
Meta také uvádí, že její nástroje pro generativní reklamu s umělou inteligencí využívá stále více inzerentů. Jen za poslední měsíc s nimi bylo vytvořeno více než 15 milionů reklam. Podle Mety měly reklamní kampaně využívající funkce generativní AI reklamy v průměru o 11 % vyšší míru prokliku a o 7,6 % vyšší míru konverze ve srovnání s kampaněmi, které tyto funkce nevyužívaly.
Podrobnosti o AI novinkách se dozvíte na blogu Mety.