Přesně před rokem začal Facebook testovat tlačítko „Buy“, které mělo malým a středním podnikům umožnit prodej zboží přímo z facebookové stránky. To se ovšem příliš neosvědčilo, a tak sociální gigant tentokrát zkouší zapojit chytré telefony.
Na testovačku si Facebook vybral zatím pouze malý počet pokusných králíků, kteří zkoušejí inovaci na mobilních i desktopových platformách. Jednou z hlavních výhod facebookového nakupování by podle všeho měla být úspora času – po kliku na butonek „Buy“ budete moci zaplatit přímo přes sociální síť. Přecházením na e-shop, registracím, vyplňováním kontaktních údajů a podobným „zdržovačkám“ tak, zdá se, brzy odzvoní.
Nový e-shopový monopol?
Předpokládá se, že tzv. F-commerce zvedne zájem ze strany e-shopů zejména proto, že na Facebooku mohou najít velkou masu potenciálních zákazníků a že zde nemusí platit provize za nákupy.
Online nakupování přes Facebook je ovšem lákadlem také pro inzerenty a koneckonců i pro samotný Facebook, neboť si od F-commerce slibuje zvýšení příjmů z reklamy.
A proč se naděje tolik vkládají zrovna do smartphonů? U Facebooku v mobilu totiž lidé tráví o třetinu víc času než na Facebooku v monitoru počítače. Na telefonu je neruší žádné další záložky, mají otevřené pouze jedno okno, mobil sledují zpravidla při cestování, kdy si krátí dlouhou chvíli a kdy nepracují. Mají zkrátka na Facebook více času. Optimistické vyhlídky pomáhá udržovat i skutečnost, že v poslední době roste zájem o mobilní aplikace a mobilní reklamu.