Na Advertising Week, který se tento týden koná v New Yorku, se Facebook pochlubil čtyřmi novinkami, jimiž plánuje potěšit své inzerenty. Tentokrát se zajímavé updaty budou týkat především mobilních reklam.
Uživatelé tráví čím dál tím víc času na mobilu a tabletu. Facebook chce s tímto trendem udržet krok, a tak neustále přichází s novými nástroji pro inzerenty, pomocí kterých by mohli uživatelům dodávat relevantní obsah přizpůsobený mobilním zařízením a které by umožnily měřit dopad jejich mobilních kampaní. Podívejte se, o jaké novinky se jedná.
Optimalizace brand awareness
Reklamy typicky spadají do jedné ze dvou kategorií – brand awareness nebo direct response. Zatímco několik optimalizací pro kampaně s direct response již proběhlo (např. online konverze, instalace aplikací), na brandové kampaně se zatím příliš nedostalo. Facebook proto přišel s myšlenkou tzv. Brand Awareness Biddingu. Ten by měl posílit recall reklamy.
„Bereme v úvahu dva primární faktory: pozornost a reach. Přišli jsme na to, že při brand awareness nezáleží na tom, kolik lidí zasáhnete, ale jak moc upoutáte jejich pozornost. Analýzou stovek brandových kampaní jsme zjistili, že čím delší čas uživatelé stráví s reklamou, tím spíše si ji zapamatují.“ – Facebook
Optimalizace brand awareness bude k dispozici v rámci reklamní aukce stejně jako v nástrojích pro reach a frekvenci v Power Editoru.
Video v Carousel ads
Carousel ads jsou stále oblíbenější, protože umí dynamicky a kreativně zobrazit více produktů, služeb nebo sdělení. Součástí těchto reklam byly zatím pouze obrázky, Facebook ale přislíbil, že brzy bude možné obohatit je také o video. To bude možné nastavit tradičně v Power Editoru i Ads Manageru.
Metriky pro mobily
„Vaše kampaně jsou mobilní, tak by mělo být i jejich měření.“ – Facebook
Facebook také oznámil launch metrik výhradně pro mobilní kampaně. Ty by měly inzerentům pomoci porozumět dopadu jejich mobilních kampaní na Facebooku i Instagramu. Protože měření efektivity kampaně bude probíhat na stejném místě jako samotná kampaň, inzerent bude mít k dispozici reprezentativnější a přesnější data.
Total rating point
Poslední novinka se týká propojení chování diváků televizní kampaně a využití Facebooku. Sociální síť představila možnost tzv. total rating point (TRP), který inzerentům pomůže ověřit výkon reklam na Facebooku v souvislosti s televizními spoty. K této novince vám připravujeme podrobnější článek.