Facebook Audience Network se brzy může těšit na nový systém metrik, který pomocí skóre ohodnotí, jak dobře si vaše reklamy vedou. Seznamte se s Advertiser Outcome Score.
Nový bodovací systém měření by měl inzerentům pomoci vyhodnotit efektivitu reklam na základě výstupů, jako je instalace aplikace, nákup nebo registrace. Prakticky se jedná o metriku post-clicks porovnanou se všemi placementy ve Facebook Audience Network a placementy stejného formátu (bannerový, nativní apod.). Díky tomu snadno identifikujete příležitosti pro optimalizaci.
Reklamy s přidělenými body se vám přehledně objeví na dashboardu. Skóre se pohybuje mezi 1 a 13 body, ovšem neexistuje horní limit, kterého můžete dosáhnout. Za silné je považováno skóre 8 bodů a více.
A co to v praxi znamená?
Jednoduše řečeno, čím vyšší skóre, tím vyšší CPM, což ale na druhé straně zvýší level zobrazení a tím pádem i potenciální tržbu z každé reklamy.
„Inzerenti optimalizují reklamy nejen z hlediska kliků, ale hlavně proto, aby přinesly výsledky jejich businessu. Jedním z nejlepších způsobů, jak zajistit, aby vaše AOS skóre bylo silné, je vyhýbat se neúmyslným kliknutím na reklamy. Uživatelé, kteří kliknou na reklamu náhodou nebo omylem, totiž zpravidla neprovedou akci, kterou chcete. To může mít negativní dopad na váš business, engagement i nižší CPM.“ – Facebook
Proto stejně důležité jako to, jak reklama vypadá a jak je zacílena, je i načasování, kdy uživateli reklamu zobrazíte. Facebook proto doporučuje využívat různé timingové strategie v závislosti na typu formátu. Vyplatí se také zařazovat nativní reklamní formáty pro Facebook Audience Network, jako jsou širokoúhlé obrázky, horizontální scrollování nebo přidání automaticky přehrávané videoreklamy přímo do aplikace.