Facebook nasadil novou verzi API, tentokrát 2.4. Co se od předchozí změnilo? Především nový bidovací systém, který zvětšil počet možných kombinací.
Doteď bylo bidování založené na metodě „cost per“ – tedy CPC, CPA, CPM a oCPM. Nový bidovací systém ale staré možnosti i maximální bid nahradil třemi novými elementy, které určují optimalizaci a cíl reklamy:
- Optimalization goal
- Bid amount
- Billing event
Optimalization goal
Optimalization goal určuje, vůči jakým akcím chcete sadu reklam optimalizovat. Díky tomu pak Facebook rozhodne, kterým uživatelům se reklama zobrazí. Když například vyberete možnost APP_INSTALLS, reklama se ukáže uživatelům, kteří si pravděpodobně vaši appku nainstalují.
Defaultní optimalization goal je vždy úzce spojený s účelem. Pokud například chcete vytvořit reklamu na instalaci aplikace (v tomto případě MOBILE_APP_INSTALLS), defaultní optimalization goal bude APP_INSTALLS. Jestliže zvolíte jiný optimalization goal, třeba REACH, Facebook se pokusí doručit vaši reklamu co největšímu počtu unikátních uživatelů, ale bude ignorovat pravděpodobnost, se kterou si tito uživatelé aplikaci skutečně nainstalují.
Bid amount
Bid amount je částka, kterou jste ochotní utratit pro dosažení daného optimalization goal. Hodnoty cíle nebo billing eventu se nastavují odděleně, takže přímo neovlivňují bid amount.
Skutečný cost je obvykle shodný nebo nižší než bid amount, ačkoliv občas může být i o něco vyšší. Během aukce se bid amount a předpokládaná pravděpodobnost eventu, kterou určí optimalization goal, použijí dohromady. Hodnota billing eventu přitom přímo neovlivňuje cenu aukce; té se dotkne pouze nepřímo skrze pacing. Pokud si nechcete lámat hlavu s částkou nebo o ní nemáte představu, i tady nadále existuje možnost využít automatického bidu.
Billing event
Jakmile si určíte optimalization goal, máte k dispozici několik možných billing eventů založených na validačních pravidlech Facebooku:
- Impressions
- App Installs
- Post Engagement
Migrace
Co se stane, jestliže už vaše reklamy běží? Aktuální nastavení můžete přemigrovat podle pravidel ve výše zmíněné tabulce. Reklam se to přitom nijak nedotkne. Jedinou výjimkou jsou reklamy s multi oCPM biddingem; ty se budou migrovat podle pravidel Facebooku s ohledem na své objectives.
Zajímá vás, kdy je vhodné použít kterou kombinaci optimalization goal a billing eventu? S tím vám poradíme v článku, který pro vás právě připravujeme na základě našich dobrých zkušeností a který si brzy budete moci přečíst na Newsfeed.cz!