Září na Facebooku: Reach pro videa, engagement pro fotky

19. 10. 2015Novinky

Jak si Facebook Pages vedly v září? Nejnovější studie společnosti Locowise, která se zabývá analytikou a reportingem na sociálních sítích, přinesla zajímavé výsledky. Největší dosah totiž zaznamenala u videí, největší zaujetí zase u fotek.

Zářijová studie byla provedena na 5 tisících facebookových stránkách. A co všechno zjistila?

  • Organické Likes vzrostly průměrně o 0,24 %.
  • Průměrný reach příspěvku byl 7,91 % z celkového počtu publika.
  • Engagement byl zaznamenán u 6,15 % uživatelů, kteří daný příspěvek viděli.
  • Zhruba 0,49 % fanoušků stránek zareagovalo na příspěvek.
  • Nejlepšího průměrného reache dosáhly videa s 9,42 %, následovaly příspěvky s odkazy na webové stránky (8,95 %), fotky (7,75 %) a nakonec textové updaty statusů (5,51 %).
  • V případě průměrného engagementu vedly fotky s 6,6 %, následovaly videa (6,53 %), textové statusy (4,25 %) a odkazové příspěvky (3,96 %).
  • Celkem 42,95 % stránek využilo reklamu. Ta se přitom ze 30,83 % podílela na jejich celkovém reachi.
  • Až 65 % stránek ignorovalo zprávy od uživatelů a 49 % stránek dokonce fanouškům poslat zprávu neumožnilo vůbec.

A co autoři studie doporučují správcům stránek?

„Jak je vidět, videa a fotky publikované na Facebooku mají lepší organický dosah a engagement. Obsahuje každý nebo alespoň některý z vašich příspěvků zajímavý obrázek nebo video? Pokud ne, stojí za to přepracovat váš obsahový plán a zahrnout do něj některá originální multimédia. Nezapomeňte také doplnit vaši strategii o live streamingová a 360° videa.“ – Locowise

Jestliže vás zajímají podrobnější výsledky výzkumu, celou studii si můžete přečíst tady.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře