Včera od Facebooku přišlo několik novinek týkajících se 360° videí. Nejen že se jich dočkají už i uživatelé iOSu, ale připravuje se i několik updatů a testují se také jako reklamní formát.
Ten si nyní může vyzkoušet jen tradičně malá skupina inzerentů. Mezi nimi je Nescafé, Corona, Ritz, Samsung nebo Walt Disney World.
A co se týče inovací?
Od teďka můžete sledovat 360° videa na headsetu pro virtuální realitu Samsung Gear VR i na smartphonech, které je podporují.
Mezi značky, které tento video formát využívají, se přidaly další: ABC News, Apple Daily, BuzzFeed, GoPro nebo Nickelodeon.
Facebook připravil microsite, kde tvůrci videí najdou zdroje a informace včetně návodu na upload, FAQ a příkladů z praxe.
Rozšířily se také možnosti pro upload na Facebook. Správci stránek teď mohou před zveřejněním libovolně upravovat výchozí polohy kamery i vertikální zorná pole.
Sociální síť nakonec ohlásila, že zahájila spolupráci s výrobci kamer a fotoaparátů (např. Theta, Giroptic, IC Real Tech a 360 Fly). Společně chtějí vytvořit aplikaci, která přímo v zařízení nabídne možnost publikovat video na Facebook.