Facebook zavádí Brand Awareness Objective

19. 11. 2015Novinky

Včera jsme uvedli novinku pro Facebook brand marketéry – Brand Awareness Objective. Tento nový cíl dokáže optimalizovat reklamu na reach i pozornost.

O co vlastně jde? Pokud chtěl doteď marketér vytvořit co největší povědomí o značce, případně získat co nejvyšší Ad Recall, musel pracovat s cílem buď Page post engagements, anebo Video views. U obou těchto cílů jsou ale metriky úspěchu jiné, tedy počet interakcí s postem, případně počet shlédnutí videa.

Nový cíl Brand Awareness bere v úvahu zásah (reach) i pozornost (attention) lidí a umožňuje na tento cíl optimalizovat. Reklama se tedy primárně zobrazí lidem, u kterých je pravděpodobné, že budou dané značce či jejímu sdělení věnovat pozornost.

Algoritmus vyhodnocení i nová metrika

Především je pak zajímavé, jak tento algoritmus vyhodnocuje pozornost. Jde o čas strávený prohlížením daného postu (reklamy) relativně ve vztahu k průměrnému času prohlížení jiných postů daným uživatelem. Tím se eliminuje například vliv věku, protože rychlost vnímání informací a skrolování News Feedem je závislá na mnoha individuálních faktorech a klesá i s přibývajícím věkem. Na pozornost bude mít samozřejmě obrovský vliv i hodnota sdělení a kvalita (kreativita) jeho provedení.

Rovněž bude zajímavé sledovat novou metriku, tzv. Estimated Ad Recall Lift, kdy Facebook na základě historických dat z dotazování měřených kampaní v dané kategorii trhu, zásahu kampaně a relativní pozornosti věnované kampani vypočítá předpokládaný nárůst metriky Ad Recall. To se děje bez dotazování uživatelů, tato metrika je tedy pouze odhadovaná. Sofistikovanější inzerenti si tuto metriku ještě mohou ověřit dodatečným dotazováním, například pomocí studie Nielsen Brand Lift. Takto naměřené hodnoty se samozřejmě budou lišit vzhledem k rozdílné metodologii.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Tento nový cíl najdou „managed“ klienti Facebooku zatím pouze při vytváření kampaní v Power Editoru. Více informací o novém cíli Brand Awareness se dozvíte v tomto dokumentu.

Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře