Facebook je kromě jiného také platformou, kde se schází celosvětová komunita dobrovolníků, donorů a aktivistů, kteří společně chtějí ze světa vytvořit lepší místo. Sociální síť proto představila nové nástroje, které jim tuto ambici zjednoduší.
Není výjimkou, že lidé přes Facebook zakládají sbírky pro země, které postihly přírodní katastrofy. Všichni společně pátrají po pohřešovaných dětech, vyjadřují soucit s oběťmi tragédií a věnují pozornost problémům, které se jich dotýkají.
„Na komunitě našich uživatelů pozorujeme, že když lidé něco podniknou, životy jejich i druhých se změní. Proto chceme udělat víc, abychom tato propojení zjednodušili.“ – Facebook
Před pár dny tak Facebook začal testovat novinky, které tyto dobročinné aktivity podpoří. Díky nim mohou lidé přispívat, aniž by museli opustit rozhraní Facebooku. To by mělo neziskovým organizacím pomoci více zaujmout relevantní komunitu a získat nové podporovatele i cenné finanční prostředky, které potřebují pro svou práci.
Nové místo pro fundraising
Různé způsoby podporující fundraising se na Facebooku objevily již v roce 2013. Sociální síť také spolu s vybranými organizacemi odstartovala kampaně, které vyzývaly k dárcovství po velkých přírodních katastrofách, jako bylo například zemětřesení v Nepálu.
Naposledy Facebook představil nový nástroj Fundraisers. To je vyhrazené místo k získávání finančních prostředků pro speciální kampaně přímo ze stránek neziskových organizací.
Neziskovky tu mohou vyprávět svůj příběh, oslovovat donory, sbírat finanční příspěvky a zároveň viditelně sledovat, zda se kampaň vyvíjí směrem k určenému cíli.
Přispět na dobrou věc bude přitom velmi jednoduché – půjde to pomocí několika kliknutí. Donoři budou mít také možnost sdílet svůj dobrý skutek se svými přáteli. Všechny tyto příspěvky automaticky získají Donate button, aby mohli jednoduše a přímo z News Feedu přispět i ostatní.
Donate button pro stránky i posty
Také darovací tlačítko projde několika úpravami. Stane se mimo jiné součástí stránek i příspěvků. Na stránce bude mít Donate button své pevné místo a neztratí se ani při změně obsahu feedu. V případě příspěvků umožní jednoduše darovat přímo z News Feedu.
Facebook teď novinky testuje společně s 37 organizacemi, mimo jiné s World Wildlife Fund, Mercy Corps a National Multiple Sclerosis Society. Slibuje ale, že v budoucnu tyto nástroje rozšíří co možná největšímu počtu neziskovek. Organizace, které nechtějí tyto nástroje prošvihnout, se mohou už teď zaregistrovat. A jak novinky fungují, vám názorně ukáže také video:
https://vimeo.com/145698529