Pokročilý matching pro Custom Audiences z dat

26. 11. 2015Novinky

Facebook uvádí párování dat na úrovni několika různých data typů. Dosud bylo možné párovat data do Custom Audiences pouze s jedním typem dat klienta. Buď to byly pouze e-maily, telefonní čísla, anebo mobile advertiser ID. Od teď bude možné najednou spárovat data file obsahující různé typy dat: e-mail, telefonní číslo, mobile advertiser IDs, jméno, příjmení, datum narození (rok, měsíc, den), pohlaví, město, region, PSČ a země (od prosince).

Zatím se tento pokročilý typ párování dat objeví pouze v Ads API, v první polovině roku 2016 pak i v self-serve nástrojích.

Proč je to výhodné?

Zvýší se match rate. Sníží se nepřesnost párování dat (to je velmi individuální, záleží to na trhu, vertikále i kvalitě dat v souboru). Odteď bude možné párovat i data při absenci e-mailů nebo telefonních čísel, například jména, příjmení a data narození.

Párování dat do Custom Audiences probíhá v reálném čase a využívá „industry-standard“ přístup, při kterém párování každého datového typu probíhá sekvenčně. Inzerent anebo Marketing Partner nahrají všechny individuální data typy najednou a Facebook vytvoří nejefektivnější a nejpřesnější kombinace jednotlivých typů dat tak, aby vzniklá výsledná Custom Audience byla co největší a současně co nejpřesnější. Proces funguje tak, že nejdříve se párují unikátní typy dat (e-mail, telefonní číslo) a algortimus párování se postupně „propadá“ k dalším kombinacím datových typů. V případě, že se ve kterémkoliv kroku k jednomu záznamu najde více než jeden unikátní uživatel Facebooku, tento do Custom Audience nebude zahrnutý.

„Zkoušeli jsme tento způsob párování s kolegy z ROI Hunter a pokročilý matching funguje opravdu dobře, akorát nelze vytvořit všechny kombinace. Například zadání pouze jména a příjmení není validní. Nicméně kombinace jméno + příjmení + město již validní je. V případě, že se v daném městě vyskytují dvě osoby stejného jména, Facebook raději nezahrne ani jednoho z nich. Vybíráme první klienty, se kterými tento způsob tvorby Custom Audiences budeme testovat, a věříme, že umožníme klientům objevit nové možnosti, jak komunikovat se svými zákazníky, obzvláště v kombinaci s importem offline konverzí.“ – Karel Tlusťák, ROI Hunter

Chcete vědět, jak na to? Zeptejte se svého Marketing Partnera anebo se inspirujte návodem zde.

Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře