Mladiství sice nepovažují Facebook za něco úžasného, ale i tak se vyplatí na ně cílit reklamu. Tento názor je totiž neodradí v tom, aby ho používali, a to prakticky po celý den.
Vychází to z nové studie zpracované společností Forrester Research. Ta zjistila, že jen 65 % online uživatelů ve věku 12 až 17 let si myslí, že je tato sociální síť cool.
V popularitě mezi teenagery Facebook předběhl například Tumblr (62 %), Pinterest (58 %) a Google+ (55 %), ale zaostává za YouTube (80 %), Snapchatem (79 %), Vine (72 %) i Twitterem (69 %). Naštěstí se značné oblibě těší sociální síť Instagram (78 %) a messenger WhatsApp (67 %), kteří pocházejí z facebookové rodiny.
Co ztrácí do „úžasnosti“, v tom Facebook ovšem suverénně boduje v míře používanosti. Celkem 78 % mladistvých totiž uvedlo, že Facebook i tak rádo používá, více než 60 % dokonce nejvíce ze všech sociálních sítí. Více než třetina teenagerů pak přiznala, že na něm stráví prakticky celý den. Hlavním důvodem je být v kontaktu s přáteli.
Inzerenti díky tomu nepřicházejí o významnou cílovou skupinu, musejí si dát jen pozor, aby jejich reklamy byly dostatečně „cool“ a zaujaly i takto přísnou komunitu.
Stále více se také vyplatí inzerovat na Instagramu, jehož popularita rapidně roste. O tom, jak si vede mezi českými uživateli, si můžete přečíst v článku Český Instagram v datech, poradíme vám i s tím, jak nastavit Instagram ads v Power Editoru, a zajímavou inspiraci najdete i v naší analýze, kdy jsme kritickému oku podrobili některé významné české brandy.