Virtuální asistent M už nebude jedinou umělou inteligencí v rámci Messengeru. Facebook totiž vybraným vývojářům zpřístupnil chatovací rozhraní SDK, díky kterému mohou v Messengeru vytvářet vlastní interaktivní roboty. Uživatelé tak budou dostávat praktické informace, nakupovat a provádět platby přímo v rámci konverzace.
Interaktivní roboti budou automaticky odpovídat na zprávy uživatelů, posílat jim informace, obrázky, detaily o místě, ceny produktů nebo výzvy s nákupními tlačítky. SDK bude rovněž fungovat jako plugin v platebním systému Messengeru, takže uživatelé nebudou muset přecházet na externí webové stránky, aby zaplatili objednávku. Vše proběhne přímo v aplikaci.
Vypadá to, že Facebook ve snaze proměnit Messenger v plnohodnotnou platformu s řadou služeb, které nahradí samostatné stránky a aplikace, pokračuje správným směrem. Už v březnu totiž spustil Messenger Business, díky němuž mohou firmy prostřednictvím chatu poskytovat zákazníkům podporu v reálném čase. Malou ochutnávku novinek jsme dostali i na konci prosince, kdy se Messenger spojil s taxislužbou Uber.
Tato strategie Facebooku je podobná aplikacím WeChat a Line, které jsou populární v Asii. Přes ně si můžete například zavolat taxi, koupit lístky do kina, zamluvit jízdenky nebo zaplatit účty.
Otázkou však zůstává, zda roboti vytváření vývojáři nezačnou konkurovat virtuálnímu asistentovi M, který pochází z dílny samotného Facebooku. Podle všeho je to pro sociální síť i tak výhodné. Čím širší totiž budou možnosti na její platformě, tím užitečnější se stane pro uživatele a tím menší budou mít potřebu z ní odejít. To dává Facebooku velkou šanci konstantně získávat data o chování uživatelů a servírovat jim cílené reklamy na míru.