Nový nástroj zasáhne relevantní publikum pomocí zájmových tagů

22. 1. 2016Novinky

Audience Optimization – to je nový nástroj pro organické cílení, pomocí něhož se příspěvky stránek dostanou k těm správným uživatelům. Jak? Díky zájmovým tagům a dalším vychytávkám, které Facebook uvádí na trh.

Protože na sociální síti nestále narůstá množství obsahu, dokáže Facebook snadno zjistit, které uživatele zajímá které téma. Přišel proto s nástrojem, jenž umí tuto skupinu vyhledat a zacílit na ni příspěvky, které jejich oblíbený námět obsahují. Audience Optimization tím nahrazuje původní nástroj Interest Targeting. Narozdíl od něho totiž dokáže zasáhnout pomocí příspěvku tu nejrelevantnější množinu publika bez omezení.

Audience Optimization nabízí tyto tři možnosti:

  • Preferované publikum – Do obsahu příspěvku umožňuje přidat tagy zaměřené na zájmy, díky čemuž propojí uživatele s tématy, které je zajímají. Podle těchto tagů pak Facebook zobrazuje relevantní obsah, který se objeví v jejich News Feedu.

    Zdroj: Facebook

    Zdroj: Facebook

  • Omezení publika – Můžete si také určit, kteří uživatelé mají váš příspěvek vidět a zároveň můžete z tohoto okruhu určitou skupinu publika vyloučit. Toto nastavení je možné podle místa, jazyka, věku nebo pohlaví.

    Zdroj: Facebook

    Zdroj: Facebook

  • Přehledy publika – Audience Insights vám nakonec poskytnou analytické údaje o tom, jak si vedou jednotlivé posty podle patřičného tagu.

    Zdroj: Facebook

    Zdroj: Facebook

Facebook tento nástroj postupně roluje zatím jen anglicky mluvícím stránkám, stránkám s více než 5 tisíci fanoušky a především pak velkým mediálním vydavatelstvím. Pro ně je dostupný na těchto platformách:

  • správce příspěvků
  • Graph API
  • nástroje třetí strany jako SocialFlow nebo Sprinklr
  • Instant Articles

O Audience Optimization se více dozvíte v návodu Facebooku. Tipy, jak s nástrojem zacházet a využít ho k úspěšné kampani, pak najdete tady.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře