News Feed opět mění algoritmus podle kvality příspěvků

2. 2. 2016Novinky

Facebook na svém News Feedu neustále pracuje a vylepšuje ho tak, aby uživatelům zobrazoval co nejrelevantnější obsah. K tomu nyní využívá novou kvalitativní platformu, jejíž výsledky by ovšem mohly nepatrně ovlivnit také strategie stránek.

Obsah, který se vám na News Feedu zobrazuje, historicky určují akce, které na Facebooku podnikáte, tedy klikání, lajkování, komentování nebo sdílení příspěvků. Tyto faktory ovšem ne vždycky říkají, že vás daný obsah skutečně zajímá.

Proto Facebook začal pracovat s novou testovací platformou, které říká Feed Quality Panel. Ten je složený z více než tisícovky uživatelů, kteří mu poskytují zpětnou vazbu, hodnotí příspěvky na denní bázi a doporučují vylepšení.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Na základě výsledků pak Facebook hodlá upravit algoritmus News Feedu, který nově zkombinuje dva signály – pravděpodobnost, že provedete akci, tedy že na post kliknete, lajknete ho, okomentujete nebo jej budete sdílet, a pravděpodobnost, že vás bude daný obsah zajímat. Podle toho pak seřadí příspěvky a určí, jaký obsah bude mít na vaší zdi prioritní pozici.

Jak nový algoritmus ovlivní stránky?

Dopad těchto změn na firemní stránky se bude lišit v závislosti na složení publika a aktivitě postování. Pro většinu stránek by obecně neměly mít výraznější vliv na dosah nebo odkazový traffic. Některé stránky mohou ovšem zaznamenat pokles nebo naopak nárůst trafficu. Příčinou může být totiž například to, že míra kliků na příspěvky nebude odpovídat počtu lidí, kteří určí, že chtějí vidět tyto posty nahoře v News Feedu.

Facebook v této souvislosti proto doporučuje, aby stránky nenutily uživatele vykonávat akce (komentovat, lajkovat nebo sdílet), protože to zapřičiní akorát vyšší hodnoty v metrikách, které budou pouze dočasné. Jaké strategie budou v novém News Feedu nejlépe fungovat, zatím Facebook zjišťuje. Sledovat tedy můžete stránky nebo skupiny, kam průběžně vkládá nové poznatky.

Podrobnosti o updatu algoritmu News Feedu najdete také v tomto článku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře