Rok 2015 byl rokem reklam na Instagramu. Když se v srpnu, respektive u nás v září, oficiálně spustila možnost inzerovat na této sociální síti, platformu rázem atakoval obrovský zájem a aktivita v této oblasti. Během posledních 6 měsíců bylo totiž zaznamenáno bezmála 1,6 miliard impresí.
Jedním z faktorů, který má na svědomí největší růst, je video. Jeho popularita totiž stoupá rapidním tempem.
- Od září do listopadu narostly imprese videí na měsíčních 250 milionů.
- Díky tomu se podíl impresí videa zvýšil z 9,54 % v září na 22,52 % celkových impresí v prosinci.
Během posledního půlroku se také zjistilo, že díky krátkým videospotům uživatelé rádi věnují čas interakcím se značkou. Stále více inzerentů proto zkouší experimentovat s video formáty.
Studie také odhalila, že Instagram hraje klíčovou roli v hlavních nákupních sezónách v roce. Od té doby, co se zpřístupnilo API, se také zvedly celkové náklady za reklamu.
- V září bylo průměrné CPM (cena za tisíc zobrazení) $5,21, zatímco v listopadu se vyhouplo až na $7,20.
- Nejdražší reklamy měl přitom módní sektor, kde CPM činilo zhruba $16.
- Těsně za módou následovala sféra organizací, vzdělávání a obchodu s CPM $10.
- CPM u spotřebního zboží bylo ale naopak překvapivě nízké a pohybovalo se v rozmezí od $2 do necelých $5.
Celou studii s podrobnějšími výsledky průzkumu si můžete stáhnout také na této stránce.