Cookies a počet kliků byly dlouhou dobu považovány za standardní metriky výkonnosti reklamních kampaní na Facebooku. Přestože se mnoho inzerentů soustředí na rostoucí konverze, pravdou je, že ani jedna z těchto metrik nemá přímou souvislost s tím, zda uživatel dokončí nákup.
Optimalizace kampaní na kliky totiž není to samé jako optimalizace na byznys cíle, jako je například záměr nakoupit produkt nebo službu. Výsledky analýzy, kterou provedla platforma Nielsen Brand Effect, ukazují, že neexistuje vztah mezi mírou kliků v kampani a záměrem provést nákup.
Následující graf ukazuje relativní CPM (cost-per-impression) za nejvíce klikající uživatele versus nejméně klikající uživatele na Facebooku. Je vidět, že bezmála 50 % uživatelů kliká méně, takže vás bude stát menší množství peněz, abyste je zasáhli. A naopak, uživatelů, kteří klikají nejvíce, je pouze 10 %, takže než se vám podaří je zasáhnout, zaplatíte 4x větší budget. Dosud neexistuje ani důkaz, že je u těchto lidí pravděpodobnější, že provedou online nebo offline nákup poté, co uvidí vaši reklamu na Facebooku.
Zdroj: Facebook
Pokud se tedy budete soustředit pouze na zvýšení počtu kliků, je dost pravděpodobné, že zaplatíte za výsledky, které nezlepšují konverzi.